Pregledni rad
Važnost pozitivnih emocija u odgoju i obrazovanju
Dubravka Miljković
orcid.org/0000-0002-1616-0792
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Majda Rijavec
orcid.org/0000-0001-6361-9968
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Sažetak
Sve veći broj istraživanja dokazuje da pozitivne emocije olak¹avaju mnoga socijalna pona¹anja i misaone procese, odnosno da znatno pobolj¹avaju na¹e funkcioniranje. Induciranje pozitivnih emocija u nastavi ¹iri pozornost i omogućuje nam da bolje vidimo cjelovitu sliku događaja, povećava se broj poticaja za djelovanje i opća kognitivna prilagodljivost. Pozitivna raspoloženja potiču pomnjivo procesiranje i pozitivnih i negativnih informacija važnih za ostvarenje cilja, zapamćivanje je bolje, a pozitivno raspoloženi ljudi konstruktivnije i fleksibilnije reagiraju na važne informacije o sebi i okolini. Stil razmi¹ljanja je kreativniji, fleksibilniji i otvoreniji, odluke se donose brže i efikasnije, skloniji smo altruističnom pona¹anju. Budući da negativne emocije, lo¹i roditelji, lo¹i učitelji i lo¹e kritike imaju veći utjecaj od dobrih, da bi se prevladao taj negativni efekt, pozitivne emocije u međusobnim odnosima moraju biti zastupljenije od negativnih (i to u omjeru većem od 3 : 1). U članku se opisuju programi za povećanje pozitivnih emocija kod učenika te neke strategije korisne za povećavanje opće pozitivnosti.
Ključne riječi
Pozitivne emocije; učenje; pamćenje; poučavanje; odnosi učitelja i učenika
Hrčak ID:
82831
URI
Datum izdavanja:
15.10.2009.
Posjeta: 8.338 *