hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Samoaktualizacija, optimalna iskustva i reformske pedagogije

Višnja Rajić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-5331-835X ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (388 KB) str. 235-247 preuzimanja: 2.025* citiraj
APA 6th Edition
Rajić, V. (2012). Samoaktualizacija, optimalna iskustva i reformske pedagogije. Napredak, 153 (2), 235-247. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/82873
MLA 8th Edition
Rajić, Višnja. "Samoaktualizacija, optimalna iskustva i reformske pedagogije." Napredak, vol. 153, br. 2, 2012, str. 235-247. https://hrcak.srce.hr/82873. Citirano 21.09.2020.
Chicago 17th Edition
Rajić, Višnja. "Samoaktualizacija, optimalna iskustva i reformske pedagogije." Napredak 153, br. 2 (2012): 235-247. https://hrcak.srce.hr/82873
Harvard
Rajić, V. (2012). 'Samoaktualizacija, optimalna iskustva i reformske pedagogije', Napredak, 153(2), str. 235-247. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/82873 (Datum pristupa: 21.09.2020.)
Vancouver
Rajić V. Samoaktualizacija, optimalna iskustva i reformske pedagogije. Napredak [Internet]. 2012 [pristupljeno 21.09.2020.];153(2):235-247. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/82873
IEEE
V. Rajić, "Samoaktualizacija, optimalna iskustva i reformske pedagogije", Napredak, vol.153, br. 2, str. 235-247, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/82873. [Citirano: 21.09.2020.]

Sažetak
Rad dovodi u relaciju teoriju samoaktualizacije (Abrahama Maslowa), teoriju optimalnih iskustava (Michaela Csikszentmihalyi-a) i mogućnosti za njihovo ostvarenje u školi. Maslow (1963.) prepoznaje vrhunska iskustva, a Csikszentmihalyi (2006.) trenutke zanesenosti kao istinske trenutke sreće i samoostvarenja/samoaktualizacije. Maslow kao i Lev Vygotsky (1978.) prepoznaje ključan utjecaj socio-kulturalnog okruženja na razvoj djeteta kao preduvjet za razvoj i samoaktualizaciju pojedinca. Imajući u vidu proksimalan razvoj
djeteta i njegovu težnju za aktualizacijom potrebno je školsko iskustvo što više približiti vrhunskim iskustvima ili zanesenosti kako bi se omogućilo što uspješnije sudjelovanje učenika u školi. Reformski pedagozi poput Johanna Heinricha Pestalozzija, Johna Deweya i Marije Montessori još prije više od stotinjak godina prepoznaju situacije u školi kada djeca doživljavaju optimalna
iskustva i svojim djelovanjem pokušavaju osigurati uvjete u školi za ostvarivanje istih. Tradicionalna pedagogija koja prevladava u školama danas, na žalost, svojim organizacijskim elementima rijetko osigurava uvjete nužne za ostvarivanje optimalnih i vrhunskih iskustava u školi.

Ključne riječi
vrhunska iskustva; zanesenost; proksimalan razvoj; reformska pedagogija; progresivna pedagogija

Hrčak ID: 82873

URI
https://hrcak.srce.hr/82873

[engleski]

Posjeta: 3.787 *