Pregledni rad
ŠEZDESET GODINA ŽIVOTA I ŠKOLE 1952. – 2011.
Emer Munjiza
; umirovljenik, Hrvatska
Snježana Dubovicki
; Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Učiteljski fakultet Osijek, Hrvatska
Sažetak
U ovom članku autori prate pokretanje i razvoj Života i škole u proteklih šezdeset
godina, između 1952. i 2011. godine. Autori istražuju, analiziraju, objašnjavaju i tumače
doprinos Života i škole na području odgojne prakse i pedagogijske teorije u proteklih
šezdeset godina.
Članak se temelji na analizi relevantne pedagoške dokumentacije: izvora (svih objavljenih
brojeva između 1982. i 2011.) i literature (objavljenih analiza za razdoblje 1952. – 1981.). U
istraživanju se unutar konstruktivističke paradigme koriste kvantitativna i kvalitativna metoda
koje obuhvaćaju sve numeričke karakteristike časopisa: broj autora, stranica, radova, svezaka,
godine djelovanja glavnih, odgovornih i tehničkih urednika, naklada časopisa, broj
izvanrednih i tematskih brojeva te drugih numeričkih značajki. Prikupljeni podaci i skupine
podataka u kvalitativnoj su metodi analizirani, uspoređivani, objašnjavani i tumačeni te su na
osnovi navedenoga uočene određene tendencije i zakonitosti.
U šezdesetogodišnjem kontinuitetu časopis Život i škola profilirao se u značajan stručnoznanstveni
časopis iz područja pedagogije. Po opsegu suradnika i pretplatnika znatno je
nadmašio početnu regionalnu orijentaciju i danas je u skupini vodećih pedagogijskih časopisa
u Republici Hrvatskoj. Radovi iz Života i škole referiraju se u značajnim bazama podataka.
Analizirani sadržaji daju niz korisnih longitudinalno-vertikalnih informacija, ali istovremeno
i transverzalno ukazuju na određene strukture i odnose.
Prateći sadržaje Života i škole moguće je pratiti vanjske i unutrašnje promjene koje su se
događale u hrvatskom (ali i svjetskom ) školstvu i pedagogiji.
Ključne riječi
Život i škola; obljetnica; odgojna praksa; pedagogijska teorija; članci; prilozi
Hrčak ID:
83145
URI
Datum izdavanja:
11.6.2012.
Posjeta: 3.653 *