hrcak mascot   Srce   HID

Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, Vol.LVIII No.27 Lipanj 2012.

Pregledni rad

LEKTIRA NAŠEG DOBA

Corinna Jerkin ; Rijeka, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (269 KB) str. 113-132 preuzimanja: 4.177* citiraj
APA 6th Edition
Jerkin, C. (2012). LEKTIRA NAŠEG DOBA. Život i škola, LVIII (27), 113-132. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/84255
MLA 8th Edition
Jerkin, Corinna. "LEKTIRA NAŠEG DOBA." Život i škola, vol. LVIII, br. 27, 2012, str. 113-132. https://hrcak.srce.hr/84255. Citirano 16.10.2018.
Chicago 17th Edition
Jerkin, Corinna. "LEKTIRA NAŠEG DOBA." Život i škola LVIII, br. 27 (2012): 113-132. https://hrcak.srce.hr/84255
Harvard
Jerkin, C. (2012). 'LEKTIRA NAŠEG DOBA', Život i škola, LVIII(27), str. 113-132. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/84255 (Datum pristupa: 16.10.2018.)
Vancouver
Jerkin C. LEKTIRA NAŠEG DOBA. Život i škola [Internet]. 11.06.2012. [pristupljeno 16.10.2018.];LVIII(27):113-132. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/84255
IEEE
C. Jerkin, "LEKTIRA NAŠEG DOBA", Život i škola, vol.LVIII, br. 27, str. 113-132, lipanj 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/84255. [Citirano: 16.10.2018.]

Sažetak
Predmet je rada lektira u suvremenome hrvatskom obrazovnom sustavu, posebice u
osnovnoj školi. Rad je podijeljen u tri dijela. U prvome dijelu prikazuje se opće stanje lektire
u suvremenome hrvatskome obrazovnome sustavu, osobito u jezičnim predmetima i jezičnokomunikacijskome
(jezično-umjetničkome) području. U drugome dijelu donose se važne
pretpostavke, metodička načela, pristupi, nastavni oblici „nove“ nastave lektire koji su u
skladu s osnovnim ciljevima nastave lektire, odnosno književnoga odgoja i obrazovanja
uopće: razvijanjem ljubavi prema književnoumjetničkoj riječi i potrebe za čitanjem te
izgrađivanjem samostalnoga, kritičkoga, selektivnoga čitatelja. Zahtjevi nove lektire
djelomično su sastavljeni na temelju različitih ranijih značajnih radova, dijelom su
deduktivno izvedeni iz suvremene didaktičko-metodičke misli i suvremenih spoznaja o
čitanju, ali su oblikovani i na temelju induktivnih teorijskih i praktičnih zapažanja.
Kombinacijom deduktivno-induktivnoga pristupa došlo se do zaključka da se lektira mora
proširiti u sve nastavne predmete, a u vezi s književnom lektirom proizlazi potreba za
individualiziranim, mentorskim pristupom, većom učeničkom slobodom u izboru naslova,
ugodnijom atmosferom u nastavi lektire, većim uvažavanjem učenika i njegovih doživljaja te
promjenom postojeće koncepcije nastave književnosti, odnosno zamjenom nastave zasnovane
na odlomcima iz književnih djela čitanjem cjelovitih ostvarenja da bi čitanje bilo kvalitetnije.
U trećemu dijelu navode se posljedice koje proizlaze iz takva pristupa lektiri.

Ključne riječi
čitanje; individualizirani pristup; lektira; mentorski pristup; osnovna škola

Hrčak ID: 84255

URI
https://hrcak.srce.hr/84255

[engleski] [njemački]

Posjeta: 5.306 *