Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

USPOREDBA NIOSH-MODELA STRESA S DRUGIM ISTRAŽIVANJIMA U UČITELJSKOM ZANIMANJU

Dubravka Šimunović orcid id orcid.org/0000-0003-0047-0734 ; Zdravstveno veleučilište, Zagreb, Hrvatska
Vesna Truk orcid id orcid.org/0009-0003-1615-6261 ; Zdravstveno veleučilište, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 185 Kb

str. 204-210

preuzimanja: 1.004

citiraj


Sažetak

Učiteljski stres diljem svijeta fenomen je koji se povezuje s teškoćama
zapošljavanja, zdravlja i zadržavanja nastavnika koje su svojstvene samoj vrsti posla,
individualnoj kognitivnoj ranjivosti i sistemskim čimbenicima. Postoje međutim praznine u
našem razumijevanju učiteljskog stresa, osobito u pogledu učinkovite intervencije. NIOSHmodel
stresa na poslu pojašnjava utjecaj stresa na zdravlje zaposlenika. Trenutna baza
istraživanja nije primjerena da bi se omogućili učinkoviti programi za smanjenje stresa kod
nastavnika. Istraživanja su pokazala da je nastavnički stres pouzdano povezan s brojnim
varijablama, uključujući i one svojstvene samoj vrsti posla, individualnoj kognitivnoj
ranjivosti i sistemskim čimbenicima.
Uslijed navedenoga nameće se potreba za uvođenjem redovitih i učinkovitih oblika
intervencije kojima bi se smanjila sve veća pojavnost stresa u učiteljskom zanimanju.

Ključne riječi

učiteljski stres; NIOSH-model stresa; kognitivna ranjivost; sistemski čimbenici

Hrčak ID:

84272

URI

https://hrcak.srce.hr/84272

Datum izdavanja:

11.6.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 2.679 *