Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

BUSINESS INTELLIGENCE U HRVATSKOM GOSPODARSTVU

Mirko Bilandžić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Benjamin Čulig ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Danijela Lucić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Martina Putar-Novoselec ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Jelena Jakšić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 281 Kb

str. 9-27

preuzimanja: 3.516

citiraj


Sažetak

Business intelligence podrazumijeva proces prikupljanja podataka i informacija iz unutarnje i vanjske poslovne okoline te njihovo pretvaranje u poslovna znanja na temelju kojih se donose poslovne odluke. To je strateški menadžerski resurs i presudan čimbenik
za formuliranje kvalitetnih poslovnih strategija. U gospodarstvima diljem svijeta business intelligence je institucionalizirana zasebna poslovna funkcija u visokom postotku: u državama Europske unije u rasponu od 73% do 96%, a na svjetskoj razini 87%. U radu
su prikazani rezultati istraživanja primjene business intelligencea u tvrtkama u Republici Hrvatskoj. Istraživanje je, u razdoblju listopad 2010. - travanj 2011., provedeno metodom online ankete na uzorku od 1.000 najvećih (prema prihodu) hrvatskih tvrtki. Prema rezultatima istraživanja, 19% tvrtki u Hrvatskoj ima zasebne business intelligence organizacijske odjele, dok se 57% tvrtki povremeno unutar ostalih poslovnih aktivnosti bavi business
intelligence područjem.

Ključne riječi

business intelligence; poslovne informacije; strateški menadžment; hrvatsko gospodarstvo

Hrčak ID:

84678

URI

https://hrcak.srce.hr/84678

Datum izdavanja:

1.6.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 5.947 *