hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Književnost i nove tehnologije: Pristup poučavanju hrvatskom kao drugom i stranom jeziku

Josipa Korljan ; Filozofski fakultet u Splitu
Eni Buljubašić ; Filozofski fakultet u Splitu

Puni tekst: hrvatski, pdf (2 MB) str. 361-375 preuzimanja: 874* citiraj
APA 6th Edition
Korljan, J. i Buljubašić, E. (2011). Književnost i nove tehnologije: Pristup poučavanju hrvatskom kao drugom i stranom jeziku. Croatian Studies Review, 7 (1), 361-375. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/86359
MLA 8th Edition
Korljan, Josipa i Eni Buljubašić. "Književnost i nove tehnologije: Pristup poučavanju hrvatskom kao drugom i stranom jeziku." Croatian Studies Review, vol. 7, br. 1, 2011, str. 361-375. https://hrcak.srce.hr/86359. Citirano 06.08.2020.
Chicago 17th Edition
Korljan, Josipa i Eni Buljubašić. "Književnost i nove tehnologije: Pristup poučavanju hrvatskom kao drugom i stranom jeziku." Croatian Studies Review 7, br. 1 (2011): 361-375. https://hrcak.srce.hr/86359
Harvard
Korljan, J., i Buljubašić, E. (2011). 'Književnost i nove tehnologije: Pristup poučavanju hrvatskom kao drugom i stranom jeziku', Croatian Studies Review, 7(1), str. 361-375. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/86359 (Datum pristupa: 06.08.2020.)
Vancouver
Korljan J, Buljubašić E. Književnost i nove tehnologije: Pristup poučavanju hrvatskom kao drugom i stranom jeziku. Croatian Studies Review [Internet]. 2011 [pristupljeno 06.08.2020.];7(1):361-375. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/86359
IEEE
J. Korljan i E. Buljubašić, "Književnost i nove tehnologije: Pristup poučavanju hrvatskom kao drugom i stranom jeziku", Croatian Studies Review, vol.7, br. 1, str. 361-375, 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/86359. [Citirano: 06.08.2020.]

Sažetak
Sažetak
U ovom radu autorice proučavaju ulogu književnosti u učenju
hrvatskoga kao drugoga i stranog jezika, s posebnim osvrtom na
praktičnu primjenu kroz sustav elektronskoga obrazovanja Blackboard
te obrazlažu stav kako učenje književnosti i kulture (hrvatskog) jezika
može potaknuti na početno/daljnje učenje hrvatskog jezika.
U prvom dijelu članka problematici se pristupa s teorijskog aspekta.
Obrazlaže se uloga hrvatske književnosti i kulture unutar poučavanja
hrvatskoga kao J2 te analiziraju odabrani načini približavanja istih
stranim studentima u nastavi općenito, a posebno u mrežnoj nastavi.
Preispituje se metodologija s obzirom na uporabu edukacijskog
softvera. Pokazuje se kako se književnost može poučavati na principima
društveno konstruktivističke pedagogije, a sve u cilju usvajanja stranoga
jezika, njegove književnosti i kulture.
U drugom se dijelu prikazuje struktura kolegija Uvod u hrvatsku
književnost i kulturu za strane studente kao primjer učenja hrvatskoga
jezika i kulture kroz književnost implementiranog u edukacijski softver
Blackboard i poteškoće s kojima su se autori susretali pri njegovoj
izradi. Izrada je slijedila principe instrukcijskog dizajna i motivacijskog
modela. Objašnjava se problematika uloge književnosti u poučavanju
jezika u potpunoj mrežnoj nastavi a dani su i primjeri mogućnosti
njezine implementacije unutar nastave hrvatskoga kao drugog i stranog
jezika za englesko govorno područje.
Autorice su mišljenja da se paradigma nastave 21. stoljeća
promijenila, pogotovo kada je riječ o nekom jeziku iz skupine malih
jezika, kao što je hrvatski, te je potrebno u nastavu uključiti ne samo
nove i atraktivne sadržaje već i nove tehnologije te poučavanju pristupiti
interdisciplinarno, što ovim radom nastoje dokazati.

Ključne riječi
hrvatski kao drugi i strani jezik; književnost; mrežna nastava; edukacijski softver Blackboard

Hrčak ID: 86359

URI
https://hrcak.srce.hr/86359

[engleski]

Posjeta: 1.204 *