Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.21861/HGG.2012.74.01.11

Postignuća učenika iz geografije Hrvatske na ispitima vanjskoga vrednovanja i percepcije učenika o geografiji kao nastavnom predmetu u osnovnoj školi

Ružica Vuk orcid id orcid.org/0000-0002-8856-2184 ; Sveučilište u Zagrebu, Prirodoslovno-matematički fakultet, Geografski odsjek, Zagreb
Biljana Vranković ; Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja, Zagreb
Željka Šiljković orcid id orcid.org/0000-0001-6583-7125 ; Sveučilište u Zadru, Odjel za geografiju, Zadar


Puni tekst: hrvatski pdf 807 Kb

str. 213-229

preuzimanja: 1.522

citiraj


Sažetak

U radu se analiziraju postignuća učenika osmih razreda te završnih razreda gimnazija i četverogodišnjih strukovnih škola iz domene geografija Hrvatske. Ostvareni rezultati na ispitima vanjskoga vrednovanja komparirani su kroz dvodimenzionalnu matricu: osnovna škola – srednja škola, 2008. – 1988. Na kraju primarnog obrazovanja prosječna razina učeničkih postignuća o geografskom položaju i smještaju, prirodnogeografskim i društvenogeografskim obilježjima Republike Hrvatske jest 49,1%, a na kraju sekundarnog obrazovanja 47,9%. Ostvarena razina postignuća niža za 1,2 postotna poena na kraju sekundarnog obrazovanja nije statistički značajna, no s obzirom na selektirani uzorak i očekivani kumulativni učinak učenja i poučavanja rezultat je prenizak. U radu se analiziraju rezultati za sadržajno potpuno usporedive ispitne čestice i potvrđuje spoznaja da nema kumulativnog učinka ni napretka u razini postignuća primjenom novoga nastavnog programa. Također se iznose rezultati istraživanja stavova učenika o geografiji kao nastavnom predmetu u osnovnoj školi provedenih 1988., 2003. i 2008.

Ključne riječi

državna matura; geografija Hrvatske; vanjsko vrednovanje; postignuća učenika

Hrčak ID:

86481

URI

https://hrcak.srce.hr/86481

Datum izdavanja:

1.9.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.020 *