Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.21861/HGG.2012.74.01.11
Postignuća učenika iz geografije Hrvatske na ispitima vanjskoga vrednovanja i percepcije učenika o geografiji kao nastavnom predmetu u osnovnoj školi
Ružica Vuk
orcid.org/0000-0002-8856-2184
; Sveučilište u Zagrebu, Prirodoslovno-matematički fakultet, Geografski odsjek, Zagreb
Biljana Vranković
; Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja, Zagreb
Željka Šiljković
orcid.org/0000-0001-6583-7125
; Sveučilište u Zadru, Odjel za geografiju, Zadar
Sažetak
U radu se analiziraju postignuća učenika osmih razreda te završnih razreda gimnazija i četverogodišnjih strukovnih škola iz domene geografija Hrvatske. Ostvareni rezultati na ispitima vanjskoga vrednovanja komparirani su kroz dvodimenzionalnu matricu: osnovna škola – srednja škola, 2008. – 1988. Na kraju primarnog obrazovanja prosječna razina učeničkih postignuća o geografskom položaju i smještaju, prirodnogeografskim i društvenogeografskim obilježjima Republike Hrvatske jest 49,1%, a na kraju sekundarnog obrazovanja 47,9%. Ostvarena razina postignuća niža za 1,2 postotna poena na kraju sekundarnog obrazovanja nije statistički značajna, no s obzirom na selektirani uzorak i očekivani kumulativni učinak učenja i poučavanja rezultat je prenizak. U radu se analiziraju rezultati za sadržajno potpuno usporedive ispitne čestice i potvrđuje spoznaja da nema kumulativnog učinka ni napretka u razini postignuća primjenom novoga nastavnog programa. Također se iznose rezultati istraživanja stavova učenika o geografiji kao nastavnom predmetu u osnovnoj školi provedenih 1988., 2003. i 2008.
Ključne riječi
državna matura; geografija Hrvatske; vanjsko vrednovanje; postignuća učenika
Hrčak ID:
86481
URI
Datum izdavanja:
1.9.2012.
Posjeta: 3.020 *