Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5559/di.21.3.09

"OVO SU NAŠA ČETIRI ZIDA": SLOGANI ZAGREBAČKIH POVORKI PONOSA KAO TAKTIKA PRISVAJANJA PROSTORA

Mislava BERTOŠA ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu,Odsjek za lingvistiku, I. Lučića 3, 10 000 Zagreb
Sandra ANTULOV ; Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 210 Kb

str. 771-791

preuzimanja: 1.337

citiraj


Sažetak

Prostorno smještanje znakova, diskursa i ljudskih radnji nije samo ključno za njihovo razumijevanje nego upućuje i na društveno pozicioniranje i odnose moći u društvenoj areni. U ovome se radu usredotočujemo na semiotičke prakse koje su sociokulturno neovlaštene, koje krše očekivanja i konvencije, koje su transgresivne. Slijedeći određenje prisvajanja koje je dala Shugart, analiziramo načine prisvajanja urbanoga prostora do kojeg dolazi u vrijeme zagrebačkih povorki ponosa. Usredotočujemo se na slogane i promatramo ih kao bottom-up taktike kojima se koristi marginalizirana skupina kako bi oduzela moć i prestiž dominantnim skupinama i tako prilagodila gradsko središte svojim potrebama i ciljevima. Ona pritom rabi prostor kao semiotički resurs za simboličko i stvarno prisvajanje, kako bi prenijela politička značenja i borila se za svoja prava. Pisani diskurs slogana u interakciji je s vizualnim semiotičkim načinom, koji također uzimamo u obzir. Analiziramo ih kombinirajući kritičku analizu diskursa i semiotičku analizu prostora i krajolika.

Ključne riječi

slogani (zagrebačka povorka ponosa); prisvajanje; semiotički krajolici; transgresivna semiotika

Hrčak ID:

90299

URI

https://hrcak.srce.hr/90299

Datum izdavanja:

18.10.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.426 *