hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Socijalna dimenzija “Bolonjskog procesa” i (ne)jednakost šansi za visoko obrazovanje: neka hrvatska iskustva

Saša Puzić   ORCID icon orcid.org/0000-0001-7231-7312 ; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu
Karin Doolan ; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu
Danijela Dolenec ; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu

Puni tekst: hrvatski, pdf (223 KB) str. 243-260 preuzimanja: 1.417* citiraj
APA 6th Edition
Puzić, S., Doolan, K. i Dolenec, D. (2006). Socijalna dimenzija “Bolonjskog procesa” i (ne)jednakost šansi za visoko obrazovanje: neka hrvatska iskustva. Sociologija i prostor, 44 (172/173 (2/3)), 243-260. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/93828
MLA 8th Edition
Puzić, Saša, et al. "Socijalna dimenzija “Bolonjskog procesa” i (ne)jednakost šansi za visoko obrazovanje: neka hrvatska iskustva." Sociologija i prostor, vol. 44, br. 172/173 (2/3), 2006, str. 243-260. https://hrcak.srce.hr/93828. Citirano 10.12.2019.
Chicago 17th Edition
Puzić, Saša, Karin Doolan i Danijela Dolenec. "Socijalna dimenzija “Bolonjskog procesa” i (ne)jednakost šansi za visoko obrazovanje: neka hrvatska iskustva." Sociologija i prostor 44, br. 172/173 (2/3) (2006): 243-260. https://hrcak.srce.hr/93828
Harvard
Puzić, S., Doolan, K., i Dolenec, D. (2006). 'Socijalna dimenzija “Bolonjskog procesa” i (ne)jednakost šansi za visoko obrazovanje: neka hrvatska iskustva', Sociologija i prostor, 44(172/173 (2/3)), str. 243-260. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/93828 (Datum pristupa: 10.12.2019.)
Vancouver
Puzić S, Doolan K, Dolenec D. Socijalna dimenzija “Bolonjskog procesa” i (ne)jednakost šansi za visoko obrazovanje: neka hrvatska iskustva. Sociologija i prostor [Internet]. 2006 [pristupljeno 10.12.2019.];44(172/173 (2/3)):243-260. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/93828
IEEE
S. Puzić, K. Doolan i D. Dolenec, "Socijalna dimenzija “Bolonjskog procesa” i (ne)jednakost šansi za visoko obrazovanje: neka hrvatska iskustva", Sociologija i prostor, vol.44, br. 172/173 (2/3), str. 243-260, 2006. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/93828. [Citirano: 10.12.2019.]

Sažetak
Osnovni cilj rada jest ukazati na važnost socijalne dimenzije u reformi visokog
školstva u Hrvatskoj i Europi. Pritom valja imati na umu činjenicu da je iznalaž
enje europskih političkih preporuka za poboljšanje kvalitete i pravednosti javnih
sustava visokog obrazovanja osnovna zadaća ministarskih konvencija Bolonjskoga
procesa. Sukladno tome, u radu se pokušava odgovoriti na pitanja pridonose li, na
normativnoj razini, institucije visokog obrazovanja uklanjanju nejednakosti u pristupu
i sudjelovanju u visokom obrazovanju, odnosno na koji se način učešće u visokoš
kolskom obrazovanju posreduje višim društvenim statusom. Analizi ovih pitanja
pristupa se u tri koraka: najprije se, na osnovi analize službenih dokumenata Bolonjskog
procesa, konceptualno određuje što je to “socijalna dimenzija” visokog
obrazovanja; potom se daje kratak pregled karakterističnih teorijskih pristupa vezanih
uz tematiku obrazovne i socijalne nejednakosti; na kraju se analiziraju neki normativni
aspekti sustava visokog obrazovanja u Hrvatskoj i dostupni empirijski podaci
vezani uz socijalne karakteristike hrvatskih studenata/ica.

Ključne riječi
visoko školstvo; Bolonjski proces; socijalna dimenzija; Bernstein; Bourdieu; kulturni kapital; kulturna reprodukcija; društveno isključivanje, statusne grupe; studentska populacija

Hrčak ID: 93828

URI
https://hrcak.srce.hr/93828

[engleski] [francuski]

Posjeta: 2.927 *