Agroeconomia Croatica, Vol. 2 No. 1, 2012.
Izvorni znanstveni članak
Analiza uspjeha studenata agroekonomskih studija na Agronomskom fakultetu u Zagrebu
Magdalena Zrakić
orcid.org/0000-0002-0577-1109
; Sveučilište u Zagrebu, Agronomski fakultet Zagreb, Svetošimunska cesta 25, 10000 Zagreb, Hrvatska
Josip Juračak
; Sveučilište u Zagrebu, Agronomski fakultet Zagreb, Svetošimunska cesta 25, 10000 Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Cilj rada je prikazati stanje i trendove u uspješnosti visokoškolskog obrazovanja u području agrarne ekonomike na Agronomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Na ovom visokom učilištu načela Bolonjske deklaracije primjenjuju se od 2005. godine. Tada je upisana prva generacija agrarnih ekonomista na preddiplomski studij Agrarna ekonomika koji traje šest semestara. Godine 2008. upisana je i prva generacija na diplomski studij Agrobiznis i ruralni razvitak u trajanju od četiri semestra. Podaci referade Agronomskog fakulteta obrađeni su pomoću SPSS (Statistical Program for Social Sciences 17.0) paketa, a za utvrđivanje povezanosti između varijabli korišten je χ² test. Varijable prema kojima se ocjenjivala uspješnost studiranja su: razina (vrsta) studija, akademska godina upisa studenata na studije, prosjeci ocjena položenih ispita na preddiplomskom i na diplomskom studiju, broj položenih ispita na studijima, broj prikupljenih ECTS bodova, srednjoškolsko obrazovanje po vrsti srednje škole, završeni preddiplomski studij, županija u kojoj je završena srednja škola i spol studenta. Istraživanjem raspoloživih podataka ustanovljeno je da je značajno više upisanih polaznika bilo ženskog spola, gimnazijskog srednjoškolskog obrazovanja i da su srednju školu završili na području Grada Zagreba i Zagrebačke županije. Prva tzv. „bolonjska generacija“ studenata pokazala se najuspješnijom u pokazateljima kao što su prosjek ocjena, broj položenih ispita i broj prikupljeni ECTS bodova, kako na preddiplomskom tako i na diplomskom studiju. Istraživanje je nadalje pokazalo da bolje rezultate na studiju postižu studenti ženskog spola, dok srednjoškolsko obrazovanje i županija odakle dolaze studenti ne pokazuju utjecaj na razinu uspješnosti. Studenti upisani na diplomski studij Agrobiznis i ruralni razvitak na Agronomskom fakultetu završili su stručni ili sveučilišni diplomski studij. S obzirom na preddiplomski studij koji su završili, studenti ne pokazuju manju ili veću razinu uspješnosti.
Ključne riječi
agrarna ekonomika; preddiplomski studij; diplomski studij; uspješnost studiranja; Bolonjska deklaracija
Hrčak ID:
94524
URI
Datum izdavanja:
1.3.2012.
Posjeta: 2.240 *