Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Prilog poznavanju tipologije triju oltarnih cjelina iz radionice Santa Croce

Ivana Čapeta Rakić orcid id orcid.org/0000-0003-4594-2774 ; Filozofski fakultet u Splitu, Odsjek za povijest umjetnosti


Puni tekst: hrvatski pdf 606 Kb

str. 93-102

preuzimanja: 906

citiraj


Sažetak

U nekadašnjoj franjevačkoj crkvi Rođenja Blažene Djevice Marije na Lopudu i u obližnjem župnom muzeju (danas privremeno u depou Dubrovačke biskupije) nalazi se sveukupno osam slika koje je naslikao Girolamo da Santa Croce, vjerojatno uz asistenciju sina Francesca. Ta se slikarska djela do sada smatralo dijelovima jedinstvenoga, naknadno rastavljenoga, poliptiha. Potpisana slika istoga autora, Girolama da Santa Croce, na kojoj su naslikani sv. Bartolomej, sv. Juraj i sv. Antonin iz Firence, nekada se nalazila u dominikanskoj crkvi sv. Nikole u Kotoru, a danas u kotorskoj katedrali. Za nju se u recentnoj literaturi postavlja pitanje koje do sada još nije bilo istraženo: je li riječ o ostatku veće cjeline, ili je to uvijek bila slobodnostojeća oltarna pala kvadratnog oblika? Analizom slika i poredbom s tipološki srodnim Santa Croceovim ostvarenjima u članku se iznose pretpostavke o izvornom izgledu i smještaju tih umjetničkih ostvarenja.

Ključne riječi

Girolamo da Santa Croce; poliptih; Lopud; Kotor; franjevci; dominikanci; 16. stoljeće

Hrčak ID:

95886

URI

https://hrcak.srce.hr/95886

Datum izdavanja:

22.12.2011.

Posjeta: 1.466 *