Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Politička promidžba kao socijalna pojava

Branko Hebrang


Puni tekst: hrvatski pdf 1.251 Kb

str. 11-126

preuzimanja: 2.778

citiraj


Sažetak

Politička promidžba u širem smislu, kao subdisciplina informacijske strategije uvjeravanja, zbog naglog razvoja telekomunikacija i masovnih medija u 20. stoljeću bila je važna, a u 21. stoljeću postala je i dominantna informacijska strategija neodvojiva od sadržaja masovnih medija. Promidžbene poruke mogu utjecati pozitivno i negativno na društvene procese, informirati i dezinformirati. Politička promidžba pozitivne paradigme može biti društveno vrijedna ako je sukladna cilju zajedničkog dobra i može utjecati na smanjenje kaosa u društvenom sustavu ali kada je u području negativne promidžbene paradigme njena poruka je izvan područja informacija što vodi u disfunkciju društva. U prijenosu medijskih promidžbenih poruka sporno je funkcioniranje masovnih medija i novinarstva, pa je rješenje etičkih prijepora pronađeno u stapanju novinarstva i odnosa s javnošću, oblika promidžbe koji u novinara ne će izazvati grizodušje a u javnosti odbojnost.

Ključne riječi

informacijska strategija; politička promidžba; promidžba negativne paradigme; otvorena i prikrivena promidžba; odnosi s javnošću; masovni mediji; novinarstvo; javno znanje

Hrčak ID:

99453

URI

https://hrcak.srce.hr/99453

Datum izdavanja:

12.3.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.400 *