Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Patološko igranje videoigara: uloga spola, samopoštovanja i edukacijske sredine

Vesna Bilić orcid id orcid.org/0000-0003-2306-5803 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Tajana Ljubin Golub ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 197 Kb

str. 1-13

preuzimanja: 3.590

citiraj


Sažetak

Racionala istraživanja: Istraživanje ispituje čimbenike povezane s patološkim igranjem videoigara, tj. ovisnosti o videoigrama (OV) u adolescenciji. Prvi cilj rada bio je ispitati prevalenciju ovisnosti o videoigrama kod učenika srednjih škola iz Zagreba i okolice. Drugi cilj je bio ispitati odnos spola, samopoštovanja i edukacijske sredine prema sklonosti patološkom igranju videoigara. Metoda: U ispitivanju je sudjelovalo 184 (56,5 % djevojaka) učenika iz gimnazija i 143 (44,1% djevojaka) učenika srednjih strukovnih škola. Patološko igranje videoigara mjereno je modifi ciranom skalom Youngove za mjerenje ovisnosti o internetu, a samopoštovanje Rosenbergovom skalom. Rezultati: Većina ispitanika klasifi cirana je u nepatološke igrače videoigara, a samo malen broj u patološke igrače videoigara
(13.1% mladića i 1.8% djevojaka). Rezultati ANOVA-e pokazali su značajne sve glavne efekte i trosmjernu interakciju između spola, edukacijskog konteksta i samopoštovanja. Muški spol, nisko samopoštovanje i pohađanje strukovne škole bili su povezani s povećanom sklonosti ovisnosti o videoigrama. Veza između niskog samopoštovanja i sklonosti ovisnosti o videoigrama pojačava se u edukacijskom kontekstu gimnazija kod mladića, ali ne i kod djevojaka. Rezultati mogu predstavljati prvi pokušaj procjene prevalencije patološkog igranja videoigara kod adolescenata zagrebačkog područja Hrvatske. Dodatno, rezultati sugeriraju različitu ulogu niskog samopoštovanja za mladiće i za djevojke u kompetitivnom i akademski zahtjevnijem kontekstu.

Ključne riječi

ovisnost o videoigrama; samopoštovanje; edukacijska sredina

Hrčak ID:

70276

URI

https://hrcak.srce.hr/70276

Datum izdavanja:

7.7.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 6.319 *