Izvorni znanstveni članak
DINAMIKA UČENJA I IZVOĐENJA GIMNASTIČKIH ELEMENATA U TJELESNOJ I ZDRAVSTVENOJ KULTURI – RAZLIKE PO SPOLU
Suncica Delas Kalinski
; Faculty of Kinesiology, University of Split, Croatia
Durdica Miletic
; Faculty of Kinesiology, University of Split, Croatia
Ana Bozanic
; Faculty of Kinesiology, University of Split, Croatia
Sažetak
Istraživane su razlike po spolu u dinamici učenja i retenciji gimnastičkih znanja na uzorku učenika prvog razreda osnovne škole. Eksperimentalnu grupu činilo je 44 učenice i 32 učenika koji su sudjelovali u tretmanu u trajanju od 35 tjedana, a koji je uključivao i četiri gimnastička znanja. Izvođenje tih znanja procjenjivano je u 3 faze učenja i 2 retencijske faze. Govoreći o usvajanju gimnastičkih znanja, rezultati su ukazali na bolje izvođenje djevojčica za razliku od dječaka. T test za nezavisne uzorke potvrdio je značajnu razliku između spolova u većini točaka provjeravanja. Rezultati ANOVA testa za retencijske točke provjeravanja ukazali su na pozitivan transfer učenja samo za element stava na lopaticama kod dječaka i premeta strance kod djevojčica. Pronađene razlike između spolova ne smatraju se remetećim faktorom za postojanje zajedničke metode poučavanja za oba spola, već primarno služe kao smjernice profesorima tjelesne i zdravstvene kulture za prilagođavanje nastavnog kurikuluma kako bi bio što prikladniji i usmjereniji na individualni pristup.
Ključne riječi
zajednička metoda poučavanja; kurikulum; motoričko učenje; retencija
Hrčak ID:
77306
URI
Datum izdavanja:
21.12.2011.
Posjeta: 2.180 *