Prethodno priopćenje
REKONCEPTUALIZACIJA KURIKULA RANOG ODGOJA I GRAĐANSKE KOMPETENCIJE DJETETA
Edita Slunjski
; Faculty of Philosophy, University of Zagreb, Croatia
Biserka Petrović-Sočo
; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb, Croatia
Sažetak
U radu se raspravlja o unapređivanju uvjeta za razvoj građanskih kompetencija djeteta u vrtiću, što podrazumijeva niz kvalitativnih promjena u njegovu ustroju i organizaciji odgojno-obrazovnog procesa. Ostvarivanju humanistički orijentiranog kurikula ranog odgoja, za koji se autorice opredjeljuju, mogu pridonijeti poticanje razvoja građanskih kompetencija djece kao i razvoj nove kulture učenja u vrtiću. U radu se promovira ideja osposobljavanja djeteta za samoevaluaciju u procesu vlastitog učenja, kao pretpostavke njegova aktivnog (su)oblikovanja i (su)upravljanja tim procesom te afirmaciju aktivne uloge djeteta u procesu istraživanja kurikula. To se smatra pretpostavkom razvoja novog koncepta institucijskog djetinjstva te mogućim putem rekonceptualizacije kurikula ranog odgoja.
Ključne riječi
institucijsko djetinjstvo; kultura učenja; prava djece
Hrčak ID:
77308
URI
Datum izdavanja:
21.12.2011.
Posjeta: 3.883 *