Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

HRVATSKI S GRAMATIKOM ILI BEZ NJE

Vesna Požgaj Hadži ; Faculty of Philosophy, University of Ljubljana, Slovenija
Maša Plešković ; Faculty of Philosophy, University of Ljubljana, Slovenija
Tomislav Ćužić ; Faculty of Philosophy, University of Ljubljana, Slovenija


Puni tekst: hrvatski pdf 243 Kb

str. 177-200

preuzimanja: 499

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 243 Kb

str. 177-200

preuzimanja: 712

citiraj


Sažetak

Kako u hrvatskome kao stranom/drugom jeziku još uvijek ne postoji usustavljen teorijsko-metodološki pristup obradi gramatičkih sadržaja, cilj je rada analizirati imeničku morfologiju u udžbenicima hrvatskoga jezika kao stranoga namijenjenima početnomu stupnju učenja, i to s obzirom na: a) redoslijed obrade padeža i b) njihov didaktički/metodički prikaz. Rezultati komparativne analize pokazuju da je u udžbenicima uočljiv pomak prema komunikacijskome pristupu, ali strukturalistički pristup još uvijek nije prevladan. Što se redoslijeda padeža tiče, on se više ne pojavljuje prema tradicionalnome redoslijedu već proizlazi iz komunikacijskih datosti. Razlike se vide i u metodičkome instrumentariju (prikaz gramatičkih pravila, gramatički pregledi, odnos teksta i zadataka itd.) zbog različitih koncepcija pojedinih udžbenika. Zaključuje se da hrvatskome inojezičnome nedostaje Prag za sporazumijevanje na hrvatskome jeziku kao i koncept o smjernicama budućih istraživanja na nacionalnoj razini.

Ključne riječi

gramatika; hrvatski jezik kao strani; imenička morfologija; padeži; udžbenik

Hrčak ID:

77309

URI

https://hrcak.srce.hr/77309

Datum izdavanja:

21.12.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.516 *