Stručni rad
ODGOJ NA SVEUČILIŠTU
Ladislav Bognar
; Učiteljski fakultet, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Hrvatska
Sažetak
Postoji uvriježeno shvaćanje da odgoj nije posao sveučilišta i da je to stvar obitelji,
osnovne i srednje škole, a fakulteti se bave isključivo obrazovanjem. Ako znamo da se čovjek
kao osoba razvija cijelog života, a posebno burno u vrijeme studiranja, onda je takvo
shvaćanje pogrešno. Kako bi sveučilišni profesori mogli utjecati na osobni razvoj mladih na
sveučilišnoj razini, važno je da i sami budu osobe koje rastu, a ne osobe koje odustaju i
propadaju. Sveučilišni profesori predstavljaju studentima personalizaciju struke koju su
odabrali kao životni poziv te samim time postaju uzori i osobe za identifikaciju.
Odgoj na sveučilištu odnosi se na usvajanje sustava vrijednosti profesije za koju se
osposobljavaju i na podršku u procesu vlastite socijalizacije i samoaktualizacije. Eventualne
poteškoće na koje mladi nailaze u osobnom razvoju ne bi trebale ostati neprimijećene, a
podrška i pomoć moguće su i nužne. Veliko osipanje u procesu studiranja nije ni društveni
interes, a često je povezano s mnogim osobnim razočaranjima i upropaštavanjem mladih
života.
Sveučilišni profesori, nažalost, u velikoj većini nisu osposobljeni za svoju odgojnu funkciju,
ali u procesu cjeloživotne edukacije to je moguće promijeniti. Svi koji se bave ljudima
trebaju i sami sustavno raditi na osposobljavanju za tu svoju delikatnu i važnu funkciju.
Ključne riječi
odgoj i obrazovanje; uloga profesora; etika struke; suštinsko učenje; samoaktualizacija
Hrčak ID:
77332
URI
Datum izdavanja:
6.12.2011.
Posjeta: 3.203 *