Prethodno priopćenje
„REALITY SHOW“ KAO MEDIJSKI MODEL STANOVANJA
Sanja Stanković
; Visoka poslovna škola strukovnih studija, Novi Sad
Marko Rakić
Sažetak
Stari obrazac dinamične i aktivne kulture danas je u dobroj mjeri zamijenjen jednom pasivnom kulturom recepcije na čijem je prijestolju “Reality show”, kao medijski model koji stvara i simulira jednu stvarnost, ali i povratno utječe na općeprihvaćene konvencije stvarnosti. Od svih podvrsta ovog žanra, na našim prostorima je uvjerljivo najprisutniji “rezidencijalni” Reality, gdje protagonisti žive i nadmeću se za opstanak u studiju koji imitira koncept svakodnevnog stanovanja. Profitabilnost rezidencijalnog Reality show-a u zemljama bivše Jugoslavije, učinio je da na regionalnim televizijama dominira ne više od četiri emisije, odnosno, četiri modaliteta stanovanja. Kakvim modelima stanovanja su gledatelji izloženi, i koliko su ovi medijski modeli stanovanja bliski našoj svakodnevnici, glavna su pitanja kojima se ovaj rad bavi. U ovom radu analizirane su najgledanije reality show emisije u Srbiji: “Big Brother”, “Farma”, “Dvor” i “Parovi”. Istaknute su neke karakteristike u načinima stanovanja i percepciji prostora, poput prostorne konfi guracije osnovnih prostorija za život. Potrebe televizijskog nadzora proizvele su poseban prostorni obrazac koji se bazira na otvorenim prostorijama, bez odvojenih mjesta za privatnost, potpuno usmjerenih ka interakciji stanara. Utjecaj medijskih modela stanovanja na formiranje životnih stilova građana u 21. stoljeću, danas gotovo da ne ostavlja mjesto dilemi.
Ključne riječi
mediji; reality show; prostor; stanovanje; svakodnevnica
Hrčak ID:
79128
URI
Datum izdavanja:
28.3.2012.
Posjeta: 4.947 *