Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

SLAWOMIR MROŽEK I KAZALIŠTE APSURDA

Mirna Sindičić Sabljo


Puni tekst: hrvatski pdf 249 Kb

str. 289-303

preuzimanja: 2.116

citiraj


Sažetak

U radu se analizira opravdanost uvrštavanja najpoznatijeg poljskog poslijeratnog dramatičara Slawomira Mrożeka među autore "kazališta apsurda", na čemu je književna kritika desetljećima inzistirala. Rad će se osvrnuti na prilike u poljskom poslijeratnom kazalištu, poljsku recepciju dramatičara apsurda i razlike između zapadnjačke i istočnoeuropske varijante kazališta apsurda. Kroz analizu Mrożekovih ranih jednočinki i njihovo razlikovanje od drama vodećih predstavnika kazališta apsurda (Samuel Beckett, Eugène Ionesco) utvrdit će se da se Mrożek, bez obzira na niz sličnosti, ipak ne može uvrstiti među tipične predstavnike kazališta apsurda. Mrożek koristi apsurd i grotesku kako bi razotkrio nepovoljne prilike u poljskom poslijeratnom društvu te kako bi, izbjegavajući cenzuru, osudio totalitarni režim.

Ključne riječi

apsurd; groteska; kazalište apsurda; poljsko kazalište; Slawomir Mrożek

Hrčak ID:

79381

URI

https://hrcak.srce.hr/79381

Datum izdavanja:

8.3.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.270 *