Prethodno priopćenje
Stavovi učenika osmih razreda osnovne škole o nastavnom predmetu likovna kultura
Dubravka Kuščević
; Filozofski fakultet u Splitu, Hrvatska
Marija Brajčić
; Filozofski fakultet u Splitu, Hrvatska
Irena Mišurac Zorica
; Filozofski fakultet u Splitu, Hrvatska
Sažetak
Svrha je ovoga rada bila istražiti položaj nastavnog predmeta likovna kultura kroz evaluaciju, refl eksiju i stavove učenika osmih razreda osnovne škole. Istraživanje je
provedeno na uzorku od 303 učenika osnovnih škola Splitsko-dalmatinske županije.
Iz istraživanja ističemo najvažnije rezultate: 45,5% učenika nezadovoljno je sadašnjom satnicom nastave likovne kulture i smatra da je treba povećati barem za
još jedan sat tjedno. Sudjelovanje u likovnim aktivnostima voli 34,3% učenika i jako voli 22,4% učenika, što je gotovo polovica ispitanika. Rezultati istraživanja pokazuju
da najveći postotak, 38% učenika, izjavljuje kako su se u okvirima ovog nastavnog predmeta naučili služiti likovnim tehnikama i materijalima. Veliki postotak učenika
(njih 57,8%) nema naviku posjećivanja muzeja i galerija ni likovnih izložaba, a 54,1% učenika smatra utjecaj nastave likovne kulture na formiranje njihova osobnog likovnog ukusa osrednjim. Bavljenje likovnim aktivnostima uže ili šire obitelji učenika pozitivno utječe na procjenu vrijednosti nastavnog predmeta Likovna kultura, dok varijable spol i školski uspjeh ne utječu na procjenu vrijednosti nastavnog predmeta kod učenika osmih razreda.
Ključne riječi
učenik; vrednovanje; stavovi; nastava likovne kulture; osnovna škola
Hrčak ID:
82595
URI
Datum izdavanja:
30.6.2009.
Posjeta: 2.418 *