Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Motivacija odraslih učenika za učenje engleskog jezika u kontekstu globalizacije

Katica Balenović orcid id orcid.org/0000-0002-9534-875X ; Učiteljski fakultet u Rijeci, Odsjek u Gospiću


Puni tekst: hrvatski pdf 196 Kb

preuzimanja: 3.411

citiraj


Sažetak

Rad se bavi istraživanjem motivacije odraslih učenika engleskog jezika u kontekstu globalizacije društva. Polazna pretpostavka je da se odrasli učenici odlučuju na učenje engleskog jezika zbog potrebe poznavanja istoga uvjetovanom društvenim promjenama u svim područjima života u okviru globalizacijskih procesa. Istraživanje je izvršeno na uzorku od 100 ispitanika polaznika tečaja engleskog jezika u dvije različite socio-ekonomske sredine (Gospić, Rijeka), da bi se utvrdilo u kojoj mjeri dobivene orijentacije odražavaju suvremene
globalizacijske procese u velikim i manjim sredinama.
Istraživanje je pokazalo da kod odraslih učenika postoje četiri vrste orijentacija, tj. razloga pohađanja tečaja engleskog jezika: afektivno-kulturalna, komunikacijsko-integracijska, profesionalna i instrumentalno-tehnološka orijentacija. Kod ispitanika je najviše izražena afektivno-kulturalna orijentacija, zatim profesionalna i instrumentalno-tehnološka i na kraju komunikacijskointegracijska
orijentacija. Također je utvrđeno da se razlozi pohađanja tečaja bitno ne razlikuju u odnosu na sredinu u kojoj polaznici žive. Ovo se može
povezati s tvrdnjom o važnosti i potrebi poznavanja engleskog jezika na što su utjecali globalizacijski procesi koji su u 20. stoljeću od engleskog jezika stvorili globalni jezik.

Ključne riječi

motivacija; odrasli učenici; engleski jezik; globalizacija

Hrčak ID:

82733

URI

https://hrcak.srce.hr/82733

Datum izdavanja:

15.4.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.853 *