Izvorni znanstveni članak
PROVJERA DJELOTVORNOSTI PROGRAMA UČENJA STRATEGIJA SUOČAVANJA SA STRESOM ZBOG LOŠE OCJENE U OSNOVNOJ ŠKOLI
Anita Stojčević
; Osnovna ¹kola Zdenka Turkovića, Kutjevo
Majda Rijavec
; Učiteljski fakultet, Zagreb
Sažetak
Loša ocjena ili ocjena manja od one koju je dijete očekivalo najčešći je izvor stresa u djece školske dobi. Dosadašnja istraživanja pokazuju da razni programi poučavanja strategijama suočavanja mogu povećati repertoar suočavanja i poboljšati kognitivno funkcioniranje učenika. Provedeno je istraživanje radi provjere djelotvornosti Programa učenja strategija suočavanja sa stresom zbog loše ocjene na uzorku od 90 učenika trećeg i četvrtog razreda osnovne škole. Ispitanici eksperimentalne skupine pohađali su osam radionica u kojima su učili i uvježbavali strategije i vještine vezane uz uspješno suočavanje sa stresom zbog loše ocjene. Ispitivan je učinak programa na strategije suočavanja s lošom ocjenom i na ciljne orijentacije kod učenja. Rezultati pokazuju da je u eksperimentalnoj skupini pod utjecajem programa došlo do učestalije primjene uspješnih strategija suočavanja sa stresom i do pojačanja usmjerenosti na izvedbu kod učenja.
Ključne riječi
osnovna škola; stres; strategije suočavanja; ciljne orijentacije; učenje uspješnog suočavanja
Hrčak ID:
82744
URI
Datum izdavanja:
30.11.2008.
Posjeta: 2.545 *