Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Prihvaćenost dječaka i djevojčica u skupini vršnjaka predškolske dobi

Lara Cakić ; Učiteljski fakultet u Osijeku Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku
Ivanka Živčić-Bećirević ; Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet u Rijeci Sveučilište u Rijeci


Puni tekst: hrvatski pdf 160 Kb

str. 140-153

preuzimanja: 1.049

citiraj


Sažetak

Cilj rada bio je utvrditi razlikuju li se dječaci i djevojčice u prihvaćenosti, socijalnoj kompetenciji, problemima u ponašanju i davanju adaptivnih odgovora na potencijalno konfliktne situacije te ispitati mogućnost predikcije prihvaćenosti dječaka i djevojčicu u skupini vršnjaka na temelju tih mjera. U ispitivanju je sudjelovalo 240 djece u dobi 5 do 7 godina.
Primijenjene su: Skala za utvrđivanje sociometrijskog statusa na temelju procjena vršnjaka, Skala socijalne kompetencije, Skala za procjenu ponašanja djece predškolske dobi od odgajatelja i Tehnika za ispitivanje kognicija u potencijalno konfliktnim situacijama. Dječaci i djevojčice se ne razlikuju kada je riječ o prihvaćenosti od vršnjaka, ali su djevojčice procijenjene kao socijalno kompetentnije i s manje eksternaliziranih problema u ponašanju. Kada je riječ o prihvaćenosti dječaka od vršnjaka, značajnim su se prediktorima pokazali socijalna kompetencija i problemi u ponašanju, a kada je riječ o djevojčicama, značajan je prediktor socijalna kompetencija.

Ključne riječi

Prihvaćenost u skupini vršnjaka; problemi u ponašanju; socijalna kompetencija; djeca predškolske dobi

Hrčak ID:

82796

URI

https://hrcak.srce.hr/82796

Datum izdavanja:

15.4.2009.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.722 *