Review article
Improving the quality of teaching and learning in higher education through supporting professional development of teaching staff
Barica Marentič Požarnik
; Faculty of Arts, University of Ljubljana
Abstract
U radu se prikazuje stanje i razvojne tendencije na području početnog i daljnjeg usavršavanja visokoškolskih nastavnika za uspješniji pedagoški rad (didaktičko usavršavanje) na različitim europskim sveučilištima, kao dio “kulture kvalitete” visokog školstva, koju naglašava i bolonjska obnova programa. Prikaz je zasnovan na nizu studija primjera izrađenih u okviru europske tematske mreže NETTLE. Detaljnije je prikazana studija primjera tečaja Osnove visokoškolske didaktike na ljubljanskom sveučilištu. U empirijskom dijelu analizirano je kako sudionici procjenjuju važnost pojedinih kompetencija na ovom području i uspješnost pojedinih metoda i pristupa za njihovo usavršavanje. Naglašava se i uloga sistemske podrške visokoškolske politike i samih sveučilišnih institucija za daljni razvoj ove nepogrješive komponente kvalitete visokog školstva.
Keywords
usavršavanje visokoškolskih nastavnika; tečaj didaktike; visokoškolska didaktika; kvaliteta visokoškolske nastave; evaluacija usavršavanja; kompetencije visokoškolskih nastavnika; aktivne nastavne metode
Hrčak ID:
82824
URI
Publication date:
15.10.2009.
Visits: 5.746 *