Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Konstrukcija skale procjene dispozicija stilova učenja za djecu predškolske dobi

Joško Sindik ; Institut za antropologiju Zagreb
Tomislav Miljak ; Dječji vrtić Maslačak, Zaprešić
Ranka Đunđenac ; Dječji vrtić Ivanić Grad


Puni tekst: hrvatski pdf 254 Kb

str. 13-31

preuzimanja: 2.824

citiraj


Sažetak

Dispozicije stilova učenja određuju načine kako djelujemo u svijetu koji nas okružuje, kako ćemo nešto napraviti, kako ćemo komunicirati i kako ćemo nešto naučiti. Konstruirali smo mjerni instrument za procjenu dispozicija učenja predškolskoga djeteta. Glavni cilj istraživanja bila je preliminarna provjera upotrebljivosti skale procjene dispozicija stilova učenja. U ispitivanju smo koristili prigodni uzorak od ukupno 135 djece predškolske dobi (69 djevojčica i 66 dječaka), redovitih polaznika dječjeg vrtića, dobnog
raspona od četvrte do sedme godine života. Odgojiteljice su svako dijete procjenjivale primjenom skale procjene dispozicija stilova učenja. Kako bismo utvrdili strukturu dimenzija u osnovi različitih skupova varijabli istraživanja, koristili smo metodu glavnih komponenata. Utvrdili smo čestice koje zadovoljavajuće saturiraju svaku latentnu dimenziju skale, a odgovaraju svakoj od pet dispozicija stilova učenja: kretanje, organiziranje, otkrivanje, interakcija, te stvaranje. Također, pronašli smo i statistički značajne pozitivne povezanosti između dispozicija otkrivanja s kretanjem i organiziranjem, te interakcije s organiziranjem, kao i negativne korelacije između dispozicije kretanja s interakcijom i stvaranjem. Spolne razlike u zastupljenosti pojedinih dispozicija stilova učenja pronašli smo u dispoziciji kretanja (veći rezultati dječaka), te u dispozicijama organiziranja i interakcije (veći rezultati djevojčica).

Ključne riječi

dispozicije stilova učenja; mjerni instrument; latentne dimenzije

Hrčak ID:

83883

URI

https://hrcak.srce.hr/83883

Datum izdavanja:

4.6.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.311 *