Poslovna izvrsnost, Vol. 6 No. 1, 2012.
Prethodno priopćenje
BUSINESS INTELLIGENCE U HRVATSKOM GOSPODARSTVU
Mirko Bilandžić
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Benjamin Čulig
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Danijela Lucić
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Martina Putar-Novoselec
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Jelena Jakšić
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Sažetak
Business intelligence podrazumijeva proces prikupljanja podataka i informacija iz unutarnje i vanjske poslovne okoline te njihovo pretvaranje u poslovna znanja na temelju kojih se donose poslovne odluke. To je strateški menadžerski resurs i presudan čimbenik
za formuliranje kvalitetnih poslovnih strategija. U gospodarstvima diljem svijeta business intelligence je institucionalizirana zasebna poslovna funkcija u visokom postotku: u državama Europske unije u rasponu od 73% do 96%, a na svjetskoj razini 87%. U radu
su prikazani rezultati istraživanja primjene business intelligencea u tvrtkama u Republici Hrvatskoj. Istraživanje je, u razdoblju listopad 2010. - travanj 2011., provedeno metodom online ankete na uzorku od 1.000 najvećih (prema prihodu) hrvatskih tvrtki. Prema rezultatima istraživanja, 19% tvrtki u Hrvatskoj ima zasebne business intelligence organizacijske odjele, dok se 57% tvrtki povremeno unutar ostalih poslovnih aktivnosti bavi business
intelligence područjem.
Ključne riječi
business intelligence; poslovne informacije; strateški menadžment; hrvatsko gospodarstvo
Hrčak ID:
84678
URI
Datum izdavanja:
1.6.2012.
Posjeta: 6.749 *