Izvorni znanstveni članak
ODNOS ATRIBUCIJA USPJEHA I NEUSPJEHA SA SAMOPOŠTOVANJEM, BEZNADNOŠĆU I DEPRESIVNOŠĆU KOD SREDNJOŠKOLACA
Ana Kurtović
; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Josip Juraj Strossmayer in Osijek, Croatia
Puni tekst: engleski pdf 799 Kb
str. 771-797
preuzimanja: 506
citiraj
APA 6th Edition
Kurtović, A. (2012). ODNOS ATRIBUCIJA USPJEHA I NEUSPJEHA SA SAMOPOŠTOVANJEM, BEZNADNOŠĆU I DEPRESIVNOŠĆU KOD SREDNJOŠKOLACA. Croatian Journal of Education, 14 (4), 771-797. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/94331
MLA 8th Edition
Kurtović, Ana. "ODNOS ATRIBUCIJA USPJEHA I NEUSPJEHA SA SAMOPOŠTOVANJEM, BEZNADNOŠĆU I DEPRESIVNOŠĆU KOD SREDNJOŠKOLACA." Croatian Journal of Education, vol. 14, br. 4, 2012, str. 771-797. https://hrcak.srce.hr/94331. Citirano 03.12.2024.
Chicago 17th Edition
Kurtović, Ana. "ODNOS ATRIBUCIJA USPJEHA I NEUSPJEHA SA SAMOPOŠTOVANJEM, BEZNADNOŠĆU I DEPRESIVNOŠĆU KOD SREDNJOŠKOLACA." Croatian Journal of Education 14, br. 4 (2012): 771-797. https://hrcak.srce.hr/94331
Harvard
Kurtović, A. (2012). 'ODNOS ATRIBUCIJA USPJEHA I NEUSPJEHA SA SAMOPOŠTOVANJEM, BEZNADNOŠĆU I DEPRESIVNOŠĆU KOD SREDNJOŠKOLACA', Croatian Journal of Education, 14(4), str. 771-797. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/94331 (Datum pristupa: 03.12.2024.)
Vancouver
Kurtović A. ODNOS ATRIBUCIJA USPJEHA I NEUSPJEHA SA SAMOPOŠTOVANJEM, BEZNADNOŠĆU I DEPRESIVNOŠĆU KOD SREDNJOŠKOLACA. Croatian Journal of Education [Internet]. 2012 [pristupljeno 03.12.2024.];14(4):771-797. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/94331
IEEE
A. Kurtović, "ODNOS ATRIBUCIJA USPJEHA I NEUSPJEHA SA SAMOPOŠTOVANJEM, BEZNADNOŠĆU I DEPRESIVNOŠĆU KOD SREDNJOŠKOLACA", Croatian Journal of Education, vol.14, br. 4, str. 771-797, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/94331. [Citirano: 03.12.2024.]
Puni tekst: hrvatski pdf 799 Kb
str. 771-797
preuzimanja: 610
citiraj
APA 6th Edition
Kurtović, A. (2012). ODNOS ATRIBUCIJA USPJEHA I NEUSPJEHA SA SAMOPOŠTOVANJEM, BEZNADNOŠĆU I DEPRESIVNOŠĆU KOD SREDNJOŠKOLACA. Croatian Journal of Education, 14 (4), 771-797. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/94331
MLA 8th Edition
Kurtović, Ana. "ODNOS ATRIBUCIJA USPJEHA I NEUSPJEHA SA SAMOPOŠTOVANJEM, BEZNADNOŠĆU I DEPRESIVNOŠĆU KOD SREDNJOŠKOLACA." Croatian Journal of Education, vol. 14, br. 4, 2012, str. 771-797. https://hrcak.srce.hr/94331. Citirano 03.12.2024.
Chicago 17th Edition
Kurtović, Ana. "ODNOS ATRIBUCIJA USPJEHA I NEUSPJEHA SA SAMOPOŠTOVANJEM, BEZNADNOŠĆU I DEPRESIVNOŠĆU KOD SREDNJOŠKOLACA." Croatian Journal of Education 14, br. 4 (2012): 771-797. https://hrcak.srce.hr/94331
Harvard
Kurtović, A. (2012). 'ODNOS ATRIBUCIJA USPJEHA I NEUSPJEHA SA SAMOPOŠTOVANJEM, BEZNADNOŠĆU I DEPRESIVNOŠĆU KOD SREDNJOŠKOLACA', Croatian Journal of Education, 14(4), str. 771-797. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/94331 (Datum pristupa: 03.12.2024.)
Vancouver
Kurtović A. ODNOS ATRIBUCIJA USPJEHA I NEUSPJEHA SA SAMOPOŠTOVANJEM, BEZNADNOŠĆU I DEPRESIVNOŠĆU KOD SREDNJOŠKOLACA. Croatian Journal of Education [Internet]. 2012 [pristupljeno 03.12.2024.];14(4):771-797. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/94331
IEEE
A. Kurtović, "ODNOS ATRIBUCIJA USPJEHA I NEUSPJEHA SA SAMOPOŠTOVANJEM, BEZNADNOŠĆU I DEPRESIVNOŠĆU KOD SREDNJOŠKOLACA", Croatian Journal of Education, vol.14, br. 4, str. 771-797, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/94331. [Citirano: 03.12.2024.]
Sažetak
Cilj rada bio je provjeriti povezanost stabilnosti, internalnosti, kontrolabilnosti i globalnosti uzroka loše i dobre ocjene sa samopoštovanjem, beznadnošću i depresivnošću na uzorku 295 učenika prvih, drugih i trećih razreda srednje škole. Također cilj je bio provjeriti mogu li atribucije loše i dobre ocjene objasniti dio varijance samopoštovanja, beznadnosti i depresivnosti.
Rezultati su pokazali da je objašnjavanje loše ocjene stabilnim uzrocima negativno povezano sa samopoštovanjem, a pozitivno s beznadnošću i depresivnošću, a objašnjavanje dobre ocjene na isti način je pozitivno povezano sa samopoštovanjem, a negativno s depresivnošću.
S druge strane, kontrolabilnost uzroka loše i dobre ocjene pozitivno je povezana sa samopoštovanjem, a negativno s beznadnošću i depresivnošću.
Također, atribuiranje loše i dobre ocjene globalnim uzrocima pokazalo je negativne korelacije sa samopoštovanjem, a pozitivnu s depresivnim simptomima.
Osim toga, pokazalo se da su značajni prediktori samopoštovanja kontrolabilnost uzroka loše ocjene, te stabilnost i globalnost uzroka dobre ocjene. Također, rezultati su pokazali da objašnjavanje loše ocjene kontrolabilnim uzrocima objašnjava značajan postotak varijance beznadnosti i depresivnosti, a objašnjavanje dobre ocjene takvim uzorcima objašnjava samo varijancu beznadnosti.
Ključne riječi
atribucije loše i dobre ocjene; globalnost; internalnost; kontrolabilnost; stabilnost
Hrčak ID:
94331
URI
https://hrcak.srce.hr/94331
Datum izdavanja:
23.12.2012.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
Posjeta: 2.542
*