Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Dis/funkcionalnost pred/govora: granice i mogućnosti

Marija Selak orcid id orcid.org/0000-0002-1842-2688 ; Sveučilište u Zagrebu, Filozofski fakultet, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 343 Kb

str. 61-68

preuzimanja: 880

citiraj


Sažetak

Kako bi se odnos umjetničkog djela i njegove interpretacije još jednom doveo u pitanje, u ovom će se radu kroz analizu predgovora (kao sastavnog dijela svakog kataloga izložbe) pokušati preispitati granice i mogućnosti predgovora. Imajući na umu da razlika između živog i umjetnog, kojom se nekada nastojao razgraničiti i život od umjetnosti, danas više nije tako jasna, u pogledu granica predgovora sagledat će se biopolitičko razumijevanje predgovora i dokumentacijski tip predgovora kao primjer stvaranja života iz umjetnosti. Mogućnosti predgovora bit će prikazane kroz umjetničko razumijevanje predgovora i poetski tip predgovora gdje dolazi do stvaranja umjetnosti iz života. U navedenoj analizi otvorit će se pitanje što se događa s onim trećim, posjetiteljem kao receptorom izložbe, koji je, zapravo, u doživljaju umjetničkog djela trebao biti onaj prvi. Je li on zbog postojanja predgovora uskraćen za neposredni doživljaj samog djela ili mu predgovor služi kao sredstvo, možda bolje reći kanal, da bi taj doživljaj mogao zaživjeti?

Ključne riječi

predgovor; umjetničko djelo; biopolitika; Boris Groys; Martin Heidegger

Hrčak ID:

101684

URI

https://hrcak.srce.hr/101684

Datum izdavanja:

17.4.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.261 *