Filozofska istraživanja, Vol. 33 No. 2, 2013.
Prethodno priopćenje
Umjetnost u cyber okruženju
Dragan Ćalović
; Megatrend univerzitet, Fakultet za kulturu i medije, Novi Beograd, Srbija
Sažetak
Autor različite pristupe umjetnikâ novih medija sagledava u vezi s tri osnovne strategije – preoblikovanja, kreiranja i upliva u cyber okruženje. Ovo svojevrsno prisvajanje cyber okruženja u tekstu je dovedeno u vezu s transformacijom medijasfere. U tekstu se iznosi shvaćanje da na transformaciju umjetničkih strategija u marketinšku praksu, umjetnost novih medija odgovara transformacijom medijasfere u nepostojan prostor koji pleme umjetnika progresivno redefinira. Ovaj proboj s boka dalje djeluje i na korisnike cyber okruženja. Uniformiziranu medijsku publiku umjetnici novih medija transformiraju u migrante koji sudioništvo u globalnom spektaklu zamjenjuju sudioništvom u umjetničkom životu. Napustivši udobnost muzejskih i galerijskih prostora, umjetnici novih medija reinterpretiraju umjetničku praksu prodora u javni prostor prisvajajući cyber okruženje kao novo mjesto interakcije umjetničkog djela i njegove publike.
Ključne riječi
medijasfera; publika; readymade; cyber okruženje; suvremena umjetnost; teorija medija; teorija umjetnosti; umjetnost novih medija
Hrčak ID:
111198
URI
Datum izdavanja:
24.9.2013.
Posjeta: 2.147 *