Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Vjeronauk i društveno povezivanje. Neka obilježja hrvatskoga društva i Crkve kao izvor pitanja i zadataka za izobrazbu vjeroučitelja

Ana Thea Filipović orcid id orcid.org/0000-0002-0119-1940 ; Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 649 Kb

str. 173-180

preuzimanja: 370

citiraj


Sažetak

Vjeronauk kao sastavni dio nastavnoga plana i programa danas se između ostaloga nalazi pred pitanjem kako i koliko pridonosi odgojnom uključivanju učenika s različitim odgojno-obrazovnim potrebama i mogućnostima te kako i koliko pridonosi socijalnom povezivanju. Jesu li vjeroučiteljice i vjeroučitelji osposobljeni za navedene zadatke? Kako izgleda temeljna i trajna formacija vjeroučitelja u pogledu takva osposobljavanja? Neka poimanja vjere i odgovarajuće oblike vjeronauka okrivljuje se upravo za razdvajanje učenika. Promišljanje o navedenim pitanjima kojima se bavio ovogodišnji znanstveni susret članica i članova Europskoga foruma za školski vjeronauk, a koja se ovdje razmatraju u odnosu na situaciju u Hrvatskoj, navela su na propitivanje šire crkvene i društvene situacije koja utječe na mogućnost ili nemogućnost ostvarivanja spomenutih zadataka u vjeronauku u Hrvatskoj.

U skladu s time u članku se prikazuje važnost religije i Katoličke crkve u društvu na temelju konfesionalne identifikacije stanovništva, ali i ambivalentna percepcija vjerske i crkvene prisutnosti u društvu od strane nereligiozne manjine. Nakon toga iznosi se organizacijsko-pravni okvir statusa vjeronauka i izobrazbe vjeroučitelja u Hrvatskoj. U trećem dijelu ukazuje se na neke trendove mentalnog zatvaranja u Crkvi koji sprečavaju otvorenost spram sekulariziranog društva i razvoj sposobnosti za dijalog s drugima i drugačijima. Na kraju se pozornost usmjerava na potrebu jačanja crkvenih opredjeljenja na tragu Drugoga vatikanskog koncila kojima se na području vjerskog odgoja i obrazovanja pridonosi ostvarivanju zadaće služenja Crkve u suvremenom svijetu.

Ključne riječi

religioznost; crkvenost; izobrazba vjeroučitelja; ideološka suprotstavljanja; razlučivanje; dijalog; otvorenost suvremenom svijetu

Hrčak ID:

112075

URI

https://hrcak.srce.hr/112075

Datum izdavanja:

24.6.2012.

Podaci na drugim jezicima: njemački engleski

Posjeta: 1.878 *