Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Internet i odgoj. Analiza pedagoških modela i smjernice za razmišljanje

Pier Cesare Rivoltella ; Università Cattolica di Sacro Cuore, Facoltà di Scienze della Formazione, Milano, Italija


Puni tekst: hrvatski pdf 166 Kb

str. 265-280

preuzimanja: 858

citiraj


Sažetak

Autor proučava značenje odgoja u digitalno doba te postojeće stavove prema internetu i njegovoj uporabi u odgojno-obrazovnom procesu. Jedni u internetu uočavaju posebice loše, a drugi posebice dobre strane, što se na pedagoškom području očituje kao zabrinutost, osuđivanje i kritika odnosno kao povjerenje u internet. Uočivši nedostatke kritičke i zabranjujuće odnosno slobodnjačke i upotpunjujuće pedagogije kod različitih pristupa mreži i internetu (inokulacijski, kritički, tehnološki i liberalistički), autor ističe kako odgojitelji odgajanike moraju učiti da se koriste mrežom. Budući da odrastao čovjek može imati pozitivnu odgojnu ulogu i u virtualnom svijetu, i dijete valja odgojiti za samostalno korištenje mreže i interneta uz uočavanje nevjerodostojnosti i neprikladnosti pojedinih sadržaja. Sukladno pokretu media education, valja pokrenuti informatičko opismenjavanje kako bi odgajanici uzmogli interaktivno komunicirati s medijima.

Ključne riječi

internet i odgoj; pedagoški modeli pristupa internetu; odgoj za uporabu mreže i interneta

Hrčak ID:

113898

URI

https://hrcak.srce.hr/113898

Datum izdavanja:

16.9.2002.

Podaci na drugim jezicima: njemački

Posjeta: 2.055 *