Prethodno priopćenje
Umjetnost spektakla kao druga realnost
Mileva Pavlović
; Fakultet za menadžment malih i srednjih preduzeća, Beograd
Ljiljana Manić
orcid.org/0000-0001-7996-8791
; Megatrend univerzitet, Fakultet za kulturu i medije, Beograd
Marija Aleksić
; Megatrend univerzitet, Fakultet za poslovne studije, Beograd
Sažetak
Geneza medija kao višesmislenog fenomena podrazumeva njegov preobražaj od prvobitne funkcije odašiljača poruke i informacija u aktivnog subjekta u procesu komunikacije i moćnog sredstva kritičkog mišljenja. Na tom putu, mediji su dostigli snagu vodoćeg faktora u oblikovanju kritičkog mišljenja recipijenta. U radu se analiziraju komunikacijski procesi u savremenom društvu otkrivajući dominantan osećaj pasivne zavisnosti o medijske sadržaje od strane recipijenta i aktivne uloge medija. Tokom tog procesa informacija postaje antipodni entitet koji ukikida smisao i primarno služi kao podsećanje na neprikosnoveni kredibilitet koji je prenesen na spektakl kao umetnički izraz. U tom procesu recipijenta koji treba kritički da promišlja umetničke sadržaje preobražava se u nemoćnog i anestiziranog konzumenta svega što mu se predočava u medijima. Umetnost spektakla postaje realnost.
Ključne riječi
obilje informacija; informacija-reklama; proces simulacije; spektakularizacija tragedije; ravnodušnost
Hrčak ID:
114454
URI
Datum izdavanja:
1.5.2013.
Posjeta: 2.019 *