Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5673/sip.51.3.4
Povezanost aktivnih strategija rada u pojedinačnom i blok-satu s usvojenošću nastavnog sadržaja biologije
Irena Labak
orcid.org/0000-0001-9394-5131
; Odjel za biologiju, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Hrvatska
Enrih Merdić
; Odjel za biologiju, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Hrvatska
Marija Heffer
; Medicinski fakultet, Zavod za medicinsku biologiju, Osijek, Hrvatska
Ines Radanović
; Biološki odsjek, Prirodoslovno-matematički fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatska
Sažetak
S ciljem ispitivanja razlika u uspješnosti učenja učenika koji nastavu biologije
provode radeći kroz aktivne strategije u blok-satu (dvosatu) ili pojedinačnim satovima
(dva sata tjedno) tijekom 2007. i 2008. godine provedeno je istraživanje na uzorku
od 108 učenika sedmih razreda osnovne škole. Istraživanje se sastojalo od provedbe
nastavnog sata na odabranu nastavnu temu po usklađenoj pripremi uz inicijalnu i
završnu pismenu provjeru znanja zatvorenog tipa. Provjeravana je usvojenost nastavnih
tema „Praživotinje“, „Alge“ i „Gljive“ na dvjema kognitivnim razinama: reprodukcijsko
znanje kao najniža razina te konceptualno razumijevanje i primjena znanja kao viša
razina znanja. Utvrđeno je da su učenici blok-sata aktivne nastave imali bolji prosječni
uspjeh u inicijalnoj i završnoj provjeri znanja u odnosu na učenike pojedinačne
nastave. Učenici blok-sata aktivne nastave ostvarili su bolju riješenost prve i druge
kognitivne razine u objema provjerama znanja u odnosu na učenike pojedinačnog
sata aktivne nastave. Kod obiju skupina učenika uočena je bolja ostvarenost prve
kognitivne razine u odnosu na drugu u završnoj provjeri znanja.
Ključne riječi
blok-sat; pojedinačan sat; strategije aktivnog rada; kognitivne razine
Hrčak ID:
115069
URI
Datum izdavanja:
3.2.2014.
Posjeta: 2.657 *