Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Javno-privatno partnerstvo u visokom obrazovanju kao promotor razvoja tržišno primjenjivog znanja

Teodora Molnar ; Fakultet političkih znanosti; Sveučilišta u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 357 Kb

str. 145-164

preuzimanja: 633

citiraj


Sažetak

Propitivanjem suvremenih trendova među stakeholderima u visokom
obrazovanju u razvijenim zemljama, u članku se pokušava pokazati
kako je jedan od bitnih preduvijeta za postizanje gospodarskog razvoja poticanje formalizirane suradnje između triju skupina aktera: vlade, sveučilišta i industrijskog sektora. U prilog takvoj javno-privatnoj suradnji govore statistike vodećih svjetskih sveučilišta, koja prakticiraju dani tip suradnje, a koji, na njihovim primjerima promatrano, rezultira povećanjem kvantitete
i kvalitete outputa u području istraživanja i razvoja (R&D). Suradnja s
privatnim partnerima u visokom obrazovanju također u pravilu osigurava studentima, a napose doktorandima, bolju zapošljivost u privatnom sektoru. Poboljšanje zapošljivosti, kao i napredak u R&D-području, rezultat su mentoriranog i organiziranog praktičnog primjenjivanja teorijskih znanja u suradničkim razvojnim centrima (eng. collaborative research centre, CRC), kao i putem obavljanja praksi kod privatnih poslodavaca te rada na strateškim projektima. Prednosti javno-privatnog partnerstva u visokom obrazovanju prevladavaju nad njegovim nedostacima i njegova je implementacija logički zahtjev suvremenog konteksta postindustrijskog razvoja i omasovljavanja visokog obrazovanja.

Ključne riječi

istraživanje i razvoj (R&D); javno-privatno partnerstvo (JPP); suradnički razvojni centri (CRC); stakeholderi u visokom obrazovanju

Hrčak ID:

116178

URI

https://hrcak.srce.hr/116178

Datum izdavanja:

25.12.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.725 *