Prethodno priopćenje
Interkulturalni kurikulum – osvrti i perspektive
Marija Sablić
; Učiteljski fakultet Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku
Puni tekst: hrvatski pdf 199 Kb
str. 125-136
preuzimanja: 1.736
citiraj
APA 6th Edition
Sablić, M. (2011). Interkulturalni kurikulum – osvrti i perspektive. Pedagogijska istraživanja, 8 (1), 125-136. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118080
MLA 8th Edition
Sablić, Marija. "Interkulturalni kurikulum – osvrti i perspektive." Pedagogijska istraživanja, vol. 8, br. 1, 2011, str. 125-136. https://hrcak.srce.hr/118080. Citirano 21.11.2024.
Chicago 17th Edition
Sablić, Marija. "Interkulturalni kurikulum – osvrti i perspektive." Pedagogijska istraživanja 8, br. 1 (2011): 125-136. https://hrcak.srce.hr/118080
Harvard
Sablić, M. (2011). 'Interkulturalni kurikulum – osvrti i perspektive', Pedagogijska istraživanja, 8(1), str. 125-136. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118080 (Datum pristupa: 21.11.2024.)
Vancouver
Sablić M. Interkulturalni kurikulum – osvrti i perspektive. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2011 [pristupljeno 21.11.2024.];8(1):125-136. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118080
IEEE
M. Sablić, "Interkulturalni kurikulum – osvrti i perspektive", Pedagogijska istraživanja, vol.8, br. 1, str. 125-136, 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118080. [Citirano: 21.11.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 106 Kb
str. 137-137
preuzimanja: 418
citiraj
APA 6th Edition
Sablić, M. (2011). Interkulturalni kurikulum – osvrti i perspektive. Pedagogijska istraživanja, 8 (1), 125-136. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118080
MLA 8th Edition
Sablić, Marija. "Interkulturalni kurikulum – osvrti i perspektive." Pedagogijska istraživanja, vol. 8, br. 1, 2011, str. 125-136. https://hrcak.srce.hr/118080. Citirano 21.11.2024.
Chicago 17th Edition
Sablić, Marija. "Interkulturalni kurikulum – osvrti i perspektive." Pedagogijska istraživanja 8, br. 1 (2011): 125-136. https://hrcak.srce.hr/118080
Harvard
Sablić, M. (2011). 'Interkulturalni kurikulum – osvrti i perspektive', Pedagogijska istraživanja, 8(1), str. 125-136. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118080 (Datum pristupa: 21.11.2024.)
Vancouver
Sablić M. Interkulturalni kurikulum – osvrti i perspektive. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2011 [pristupljeno 21.11.2024.];8(1):125-136. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118080
IEEE
M. Sablić, "Interkulturalni kurikulum – osvrti i perspektive", Pedagogijska istraživanja, vol.8, br. 1, str. 125-136, 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118080. [Citirano: 21.11.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 107 Kb
str. 138-138
preuzimanja: 250
citiraj
APA 6th Edition
Sablić, M. (2011). Interkulturalni kurikulum – osvrti i perspektive. Pedagogijska istraživanja, 8 (1), 125-136. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118080
MLA 8th Edition
Sablić, Marija. "Interkulturalni kurikulum – osvrti i perspektive." Pedagogijska istraživanja, vol. 8, br. 1, 2011, str. 125-136. https://hrcak.srce.hr/118080. Citirano 21.11.2024.
Chicago 17th Edition
Sablić, Marija. "Interkulturalni kurikulum – osvrti i perspektive." Pedagogijska istraživanja 8, br. 1 (2011): 125-136. https://hrcak.srce.hr/118080
Harvard
Sablić, M. (2011). 'Interkulturalni kurikulum – osvrti i perspektive', Pedagogijska istraživanja, 8(1), str. 125-136. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118080 (Datum pristupa: 21.11.2024.)
Vancouver
Sablić M. Interkulturalni kurikulum – osvrti i perspektive. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2011 [pristupljeno 21.11.2024.];8(1):125-136. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118080
IEEE
M. Sablić, "Interkulturalni kurikulum – osvrti i perspektive", Pedagogijska istraživanja, vol.8, br. 1, str. 125-136, 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118080. [Citirano: 21.11.2024.]
Sažetak
Danas su pred pedagogijom brojni izazovi, a jedan od njih je i razvijanje pozitivnoga stava u odnosima s drugima koji su različiti od nas. Razvoj društva temeljen na znanju i proces globalizacije stvaraju nove potrebe pri izradbama dokumenata o odgoju i obrazovanju. Suvremeni pristup u izradbi kurikuluma sve više demokratizira ovaj proces i širi odgovornost za promjene u odgojno-obrazovnom sustavu, posebno učitelja, nastavnika, pedagoga, stručnih suradnika, roditelja – interkulturalne odgojne zajednice. Ovako strukturiran kurikulum uvažava posebnosti socijalne i kulturne sredine i uključuje sva područja rada škole: usvajanje temeljnih životnih vrijednosti, nastavne i izvannastavne aktivnosti, kulturu škole, integraciju učenika pripadnika manjina. Koncepcija interkulturalnog kurikuluma polazi od znanstvenog pristupa, pedagoške kompetencije, a prema izbjegavanju predrasuda i stereotipa, etnocentrizma i hijerarhije među različitim kulturama. Kako bi se pridonijelo implementaciji interkulturalnih sadržaja u postojeće kurikulume, škole trebaju surađivati s obiteljima i lokalnim zajednicama radi postizanja cilja i zadataka interkulturalnoga obrazovanja.
Ključne riječi
interkulturalni kurikulum; interkulturalno obrazovanje; demokratizacija obrazovanja; interkulturalna odgojna zajednica
Hrčak ID:
118080
URI
https://hrcak.srce.hr/118080
Datum izdavanja:
23.5.2011.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 4.638
*