Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Interkulturalni kurikulum – osvrti i perspektive

Marija Sablić ; Učiteljski fakultet Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku


Puni tekst: hrvatski pdf 199 Kb

str. 125-136

preuzimanja: 1.757

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 106 Kb

str. 137-137

preuzimanja: 423

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 107 Kb

str. 138-138

preuzimanja: 256

citiraj


Sažetak

Danas su pred pedagogijom brojni izazovi, a jedan od njih je i razvijanje pozitivnoga stava u odnosima s drugima koji su različiti od nas. Razvoj društva temeljen na znanju i proces globalizacije stvaraju nove potrebe pri izradbama dokumenata o odgoju i obrazovanju. Suvremeni pristup u izradbi kurikuluma sve više demokratizira ovaj proces i širi odgovornost za promjene u odgojno-obrazovnom sustavu, posebno učitelja, nastavnika, pedagoga, stručnih suradnika, roditelja – interkulturalne odgojne zajednice. Ovako strukturiran kurikulum uvažava posebnosti socijalne i kulturne sredine i uključuje sva područja rada škole: usvajanje temeljnih životnih vrijednosti, nastavne i izvannastavne aktivnosti, kulturu škole, integraciju učenika pripadnika manjina. Koncepcija interkulturalnog kurikuluma polazi od znanstvenog pristupa, pedagoške kompetencije, a prema izbjegavanju predrasuda i stereotipa, etnocentrizma i hijerarhije među različitim kulturama. Kako bi se pridonijelo implementaciji interkulturalnih sadržaja u postojeće kurikulume, škole trebaju surađivati s obiteljima i lokalnim zajednicama radi postizanja cilja i zadataka interkulturalnoga obrazovanja.

Ključne riječi

interkulturalni kurikulum; interkulturalno obrazovanje; demokratizacija obrazovanja; interkulturalna odgojna zajednica

Hrčak ID:

118080

URI

https://hrcak.srce.hr/118080

Datum izdavanja:

23.5.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 4.710 *