Izvorni znanstveni članak
Emocije i afektivni stilovi u nastavi
Nenad Suzić
; Filozofski fakultet Univerziteta u Banjoj Luci, Bosna i Hercegovina
Puni tekst: hrvatski pdf 891 Kb
str. 153-163
preuzimanja: 2.796
citiraj
APA 6th Edition
Suzić, N. (2008). Emocije i afektivni stilovi u nastavi. Pedagogijska istraživanja, 5 (2), 153-163. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118194
MLA 8th Edition
Suzić, Nenad. "Emocije i afektivni stilovi u nastavi." Pedagogijska istraživanja, vol. 5, br. 2, 2008, str. 153-163. https://hrcak.srce.hr/118194. Citirano 24.11.2024.
Chicago 17th Edition
Suzić, Nenad. "Emocije i afektivni stilovi u nastavi." Pedagogijska istraživanja 5, br. 2 (2008): 153-163. https://hrcak.srce.hr/118194
Harvard
Suzić, N. (2008). 'Emocije i afektivni stilovi u nastavi', Pedagogijska istraživanja, 5(2), str. 153-163. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118194 (Datum pristupa: 24.11.2024.)
Vancouver
Suzić N. Emocije i afektivni stilovi u nastavi. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2008 [pristupljeno 24.11.2024.];5(2):153-163. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118194
IEEE
N. Suzić, "Emocije i afektivni stilovi u nastavi", Pedagogijska istraživanja, vol.5, br. 2, str. 153-163, 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118194. [Citirano: 24.11.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 733 Kb
str. 164-164
preuzimanja: 273
citiraj
APA 6th Edition
Suzić, N. (2008). Emocije i afektivni stilovi u nastavi. Pedagogijska istraživanja, 5 (2), 153-163. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118194
MLA 8th Edition
Suzić, Nenad. "Emocije i afektivni stilovi u nastavi." Pedagogijska istraživanja, vol. 5, br. 2, 2008, str. 153-163. https://hrcak.srce.hr/118194. Citirano 24.11.2024.
Chicago 17th Edition
Suzić, Nenad. "Emocije i afektivni stilovi u nastavi." Pedagogijska istraživanja 5, br. 2 (2008): 153-163. https://hrcak.srce.hr/118194
Harvard
Suzić, N. (2008). 'Emocije i afektivni stilovi u nastavi', Pedagogijska istraživanja, 5(2), str. 153-163. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118194 (Datum pristupa: 24.11.2024.)
Vancouver
Suzić N. Emocije i afektivni stilovi u nastavi. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2008 [pristupljeno 24.11.2024.];5(2):153-163. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118194
IEEE
N. Suzić, "Emocije i afektivni stilovi u nastavi", Pedagogijska istraživanja, vol.5, br. 2, str. 153-163, 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118194. [Citirano: 24.11.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 734 Kb
str. 165-165
preuzimanja: 276
citiraj
APA 6th Edition
Suzić, N. (2008). Emocije i afektivni stilovi u nastavi. Pedagogijska istraživanja, 5 (2), 153-163. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118194
MLA 8th Edition
Suzić, Nenad. "Emocije i afektivni stilovi u nastavi." Pedagogijska istraživanja, vol. 5, br. 2, 2008, str. 153-163. https://hrcak.srce.hr/118194. Citirano 24.11.2024.
Chicago 17th Edition
Suzić, Nenad. "Emocije i afektivni stilovi u nastavi." Pedagogijska istraživanja 5, br. 2 (2008): 153-163. https://hrcak.srce.hr/118194
Harvard
Suzić, N. (2008). 'Emocije i afektivni stilovi u nastavi', Pedagogijska istraživanja, 5(2), str. 153-163. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118194 (Datum pristupa: 24.11.2024.)
Vancouver
Suzić N. Emocije i afektivni stilovi u nastavi. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2008 [pristupljeno 24.11.2024.];5(2):153-163. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118194
IEEE
N. Suzić, "Emocije i afektivni stilovi u nastavi", Pedagogijska istraživanja, vol.5, br. 2, str. 153-163, 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118194. [Citirano: 24.11.2024.]
Sažetak
U radu se razmatra odnos triju varijabli: afektivnih stilova, emocija učenika i efikasnosti nastave. Afektivni stil je nova sintagma u našoj i svjetskoj literaturi. Riječ je o tri načina emocionalnog reagiranja: a) afektivna impulzivnost, b) uravnoteženost i c) afektivna inhibiranost. Autor je istraživanjem utvrdio da uravnoteženost unaprijed određuje pozitivne emocije u nastavi, a afektivna inhibiranost negativne. To su pokazali rezultati multiple regresije. Istraživanjem je dokazano i da intenzitet nastave smanjuje pozitivne i pojačava negativne emocije, dok kraj nastavnih sati daje suprotne rezultate. Emocije su snimljene tehnikom “punktiranja emocija”. Naime, putem “termometra emocija” učenici su na početku, u sredini i na kraju sata precrtali stupanj na termometru emocija za svoje četiri emocije: sreću, tugu, strah i zadovoljstvo. Na taj su način emocije snimane tijekom nastave, a njihov stupanj doveden u vezu s efikasnošću sata, koja je snimana instrumentom Efx, kojim se u učionici mjeri intenzitet i kvaliteta aktivnosti učenika i nastavnika. Nastavni su sati nakon promatranja razvrstani na: a) nisko efikasne, b) slabo efikasne, c) efikasne i d) vrlo efikasne. Najviši stupanj emocija je na slabo efikasnim nastavnim satima (b). Uzrok tomu vjerojatno je tradicionalizam nastave, gdje kognitivna koncentracija koja prati visoko učinkovite sate smanjuje pozitivne emocije, dok smanjenje nastavnikovih zahtjeva rezultira opuštenošću i jačanjem pozitivnih emocije. Ovaj je rad iznimno važan zbog toga što eksplicira niz novih ideja za daljnja istraživanja.
Ključne riječi
afektivni stil; emocije; akademsko oklijevanje; efikasnost nastave; punktiranje emocija; termometar emocija
Hrčak ID:
118194
URI
https://hrcak.srce.hr/118194
Datum izdavanja:
23.12.2008.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 6.113
*