Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Ciljevi stalnoga stručnog usavršavanja: mišljenja učitelja

Daria Tot ; Osnovna škola “Milan Brozović”, Kastav
Anita Klapan ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci Odsjek za pedagogiju


Puni tekst: hrvatski pdf 842 Kb

str. 60-69

preuzimanja: 1.942

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 493 Kb

str. 70-70

preuzimanja: 225

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 493 Kb

str. 71-71

preuzimanja: 227

citiraj


Sažetak

U radu se iznose rezultati do kojih se došlo ispitujući mišljenja učitelja o važnosti i poželjnosti onih ciljeva stalnoga stručnog usavršavanja koji najviše pridonose profesionalnom razvoju učitelja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 434 ispitanika, učitelja osnovnih i srednjih škola iz devet županija. Dobiveni rezultati pokazuju da su programi stručnog usavršavanja učitelja i dalje previše usmjereni na one ciljeve usavršavanja, odnosno učiteljeve kompetencije, koji podupiru tradicionalan pristup odgoju i obrazovanju. Ispitanici naglašavaju potrebu osuvremenjivanja učiteljskih kompetencija kao bitnih preduvjeta za ostvarivanje suvremenog obrazovnog kurikuluma i cjeloživotnog učenja. Učitelji smatraju da bi ostvarivanju temeljnog cilja stalnoga stručnog usavršavanja najviše trebala pridonositi osposobljenost učitelja za: brzo i točno donošenje odluka koje će poboljšati kvalitetu nastave i učenja, samostalno kreiranje i timsko djelovanje te vrednovanje i samovrednovanje postignuća i procesa nastave i učenja. Faktorskom su analizom 24 učiteljeve kompetencije, kao manifestne čestice, ekstrahirane u tri latentna faktora, odnosno temeljne kompetencije: osposobljenost za primjenu inovacija, informatičko-komunikacijskih znanja i vještina, osposobljenost za pedagoške istraživačko-analitičke poslove te osposobljenost za samostalno i timsko odlučivanje. Rezultati istraživanja imaju aplikacijsku vrijednost jer upućuju kojim ciljevima valja pridati posebnu pozornost pri određivanju kurikuluma stalnoga stručnog usavršavanja učitelja.

Ključne riječi

ciljevi stručnog usavršavanja; cjeloživotno učenje; kompetencije učitelja; obrazovni kurikulum; profesionalni razvoj

Hrčak ID:

118249

URI

https://hrcak.srce.hr/118249

Datum izdavanja:

23.5.2008.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 4.049 *