Izvorni znanstveni članak
Kraj rata paradigmi pedagoških istraživanja
Ana Sekulić-Majurec
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju
Puni tekst: hrvatski pdf 833 Kb
str. 203-214
preuzimanja: 1.404
citiraj
APA 6th Edition
Sekulić-Majurec, A. (2007). Kraj rata paradigmi pedagoških istraživanja. Pedagogijska istraživanja, 4 (2), 203-214. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118285
MLA 8th Edition
Sekulić-Majurec, Ana. "Kraj rata paradigmi pedagoških istraživanja." Pedagogijska istraživanja, vol. 4, br. 2, 2007, str. 203-214. https://hrcak.srce.hr/118285. Citirano 24.11.2024.
Chicago 17th Edition
Sekulić-Majurec, Ana. "Kraj rata paradigmi pedagoških istraživanja." Pedagogijska istraživanja 4, br. 2 (2007): 203-214. https://hrcak.srce.hr/118285
Harvard
Sekulić-Majurec, A. (2007). 'Kraj rata paradigmi pedagoških istraživanja', Pedagogijska istraživanja, 4(2), str. 203-214. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118285 (Datum pristupa: 24.11.2024.)
Vancouver
Sekulić-Majurec A. Kraj rata paradigmi pedagoških istraživanja. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2007 [pristupljeno 24.11.2024.];4(2):203-214. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118285
IEEE
A. Sekulić-Majurec, "Kraj rata paradigmi pedagoških istraživanja", Pedagogijska istraživanja, vol.4, br. 2, str. 203-214, 2007. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118285. [Citirano: 24.11.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 716 Kb
str. 214-214
preuzimanja: 470
citiraj
APA 6th Edition
Sekulić-Majurec, A. (2007). Kraj rata paradigmi pedagoških istraživanja. Pedagogijska istraživanja, 4 (2), 203-214. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118285
MLA 8th Edition
Sekulić-Majurec, Ana. "Kraj rata paradigmi pedagoških istraživanja." Pedagogijska istraživanja, vol. 4, br. 2, 2007, str. 203-214. https://hrcak.srce.hr/118285. Citirano 24.11.2024.
Chicago 17th Edition
Sekulić-Majurec, Ana. "Kraj rata paradigmi pedagoških istraživanja." Pedagogijska istraživanja 4, br. 2 (2007): 203-214. https://hrcak.srce.hr/118285
Harvard
Sekulić-Majurec, A. (2007). 'Kraj rata paradigmi pedagoških istraživanja', Pedagogijska istraživanja, 4(2), str. 203-214. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118285 (Datum pristupa: 24.11.2024.)
Vancouver
Sekulić-Majurec A. Kraj rata paradigmi pedagoških istraživanja. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2007 [pristupljeno 24.11.2024.];4(2):203-214. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118285
IEEE
A. Sekulić-Majurec, "Kraj rata paradigmi pedagoških istraživanja", Pedagogijska istraživanja, vol.4, br. 2, str. 203-214, 2007. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118285. [Citirano: 24.11.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 470 Kb
str. 215-215
preuzimanja: 308
citiraj
APA 6th Edition
Sekulić-Majurec, A. (2007). Kraj rata paradigmi pedagoških istraživanja. Pedagogijska istraživanja, 4 (2), 203-214. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118285
MLA 8th Edition
Sekulić-Majurec, Ana. "Kraj rata paradigmi pedagoških istraživanja." Pedagogijska istraživanja, vol. 4, br. 2, 2007, str. 203-214. https://hrcak.srce.hr/118285. Citirano 24.11.2024.
Chicago 17th Edition
Sekulić-Majurec, Ana. "Kraj rata paradigmi pedagoških istraživanja." Pedagogijska istraživanja 4, br. 2 (2007): 203-214. https://hrcak.srce.hr/118285
Harvard
Sekulić-Majurec, A. (2007). 'Kraj rata paradigmi pedagoških istraživanja', Pedagogijska istraživanja, 4(2), str. 203-214. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118285 (Datum pristupa: 24.11.2024.)
Vancouver
Sekulić-Majurec A. Kraj rata paradigmi pedagoških istraživanja. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2007 [pristupljeno 24.11.2024.];4(2):203-214. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118285
IEEE
A. Sekulić-Majurec, "Kraj rata paradigmi pedagoških istraživanja", Pedagogijska istraživanja, vol.4, br. 2, str. 203-214, 2007. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118285. [Citirano: 24.11.2024.]
Sažetak
Kraj prošlog stoljeća u metodologiji istraživanja odgoja i obrazovanja obilježio je fenomen u literaturi najčešće nazvan „ratom paradigmi”. U radu se raspravlja o mogućem ishodu tog rata i njegovu utjecaju na razvoj pedagogije 21. stoljeća. Da bi se dobio odgovor na pitanja o mogućim putovima razvoja pedagogije 21. stoljeća i njezine metodologije, najprije se daje kratak osvrt na poimanje predmeta pedagogije i ulogu metodologije u njezinu znanstvenom utemeljenju. Zatim se elaboriraju suprotstavljene paradigme, „znanstvena” i „humanistička”, najviše kroz njihove osnovne pristupe istraživanjima, kvantitativni i kvalitativni, te upozorava na nedostatnost dosljednog korištenja samo jedne od njih u pedagogijskim istraživanjima. Put pomirenja suprotstavljenih paradigmi vidi se u njihovoj komplementarnosti i posebno u njihovu ujedinjenju u jedinstvenu paradigmu kojoj je osnovna odrednica to da se u istraživanju koristi onim metodologijskim pristupom koji je za istraživanje određenog problema primjereniji, znači u ideji o utemeljenosti istraživačkog pristupa u predmetu istraživanja. Zatim se navode mogući načini ujedinjenja razmatranih paradigmi. U zaključnom dijelu iznose se neka razmišljanja o tome hoće li metodologija pedagogijskih istraživanja odigrati u toj znanstvenoj disciplini ulogu Prometeja ili djevojčice sa žigicama.
Ključne riječi
pedagogija; metodologija; statistika; paradigme; odgoj; obrazovanje
Hrčak ID:
118285
URI
https://hrcak.srce.hr/118285
Datum izdavanja:
21.12.2007.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 4.229
*