Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Samovrednovanje škola kao dio procesa osiguravanja kvalitete u školama

Dubravka Kovačević ; Agencija za odgoj i obrazovanje Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 753 Kb

str. 309-313

preuzimanja: 889

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 274 Kb

str. 314-314

preuzimanja: 178

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 274 Kb

str. 315-315

preuzimanja: 183

citiraj


Sažetak

Autorica u radu, na temelju izvora iz zemalja Europske Unije, analizira uloge vrednovanja u hrvatskom sustavu obveznog odgoja i obrazovanja, te pokušava predvidjeti kojim će smjerom krenuti vrednovanje osnovnih škola u Hrvatskoj. Definicija vrednovanja uključuje sve vrste sistematiziranih, na informacijama utemeljenih prosudba o radu osnovnih aspekata odgojno obrazovnog sustava. U slučaju vrednovanja škola autori razlikuju unutarnje i vanjsko ovisno o tome tko inicira provođenje i koristi rezultate vrednovanja, sama škola ili netko izvan nje. Vrednovanje ima dvije osnovne orijentacije/svrhe: a) vrednovanje zbog odgovornosti/kontrole (accountability) i b) vrednovanje kao poticaj za promjene (improvement). Osnaživanje škola i izgradnja njihove autonomije samo je jedna od beneficija sudjelovanja u procesu samovrednovanja. Velika korist sudjelovanja u procesu samovrednovanja za učitelje ogleda se u tome što vještine koje steknu u tom procesu mogu kasnije primijeniti na drugim područjima. Učitelji bi vještine metodologije istraživanja mogli prenijeti dalje na učenike i zajedno s njima organizirati istraživačke projekte.

Ključne riječi

Hrčak ID:

118288

URI

https://hrcak.srce.hr/118288

Datum izdavanja:

21.12.2007.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 2.339 *