Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Autonomija učitelja i njihov profesionalni razvoj

Dubravka Tischler ; Osnovna škola Petra Zrinskog, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 776 Kb

str. 293-298

preuzimanja: 1.360

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 716 Kb

str. 298-298

preuzimanja: 423

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 470 Kb

str. 299-299

preuzimanja: 285

citiraj


Sažetak

U radu se problematizira direktivan pristup stručnom usavršavanju učitelja osnovne škole, kojim se sputava kreativnost i autonomija učitelja, što u kontekstu prosvjetne politike, koja pretendira cjeloživotnom obrazovanju, znači podupiranje formalizma u pristupu trajnom profesionalnom razvoju učitelja te nije doprinos profesionalnim kompetencijama učitelja. Odgojno stvaralaštvo u nastavi i učitelj kao osnovni pokretač odgojnog stvaralaštva u opreci su s izvana propisanim i nametnutim oblicima stručnog usavršavanja. Sputavanjem slobode i autonomije učitelja sputava se i njihova kreativnost u nastavi te učitelji postaju izvršitelji gotovih, unaprijed programiranih naputaka za odgoj, odnosno obrazovanje. Sa stajališta cjeloživotnog učenja, kojim se kroz kontinuitet profesionalnog razvoja želi potaknuti samorazvoj pojedinca, različiti oblici stručnog usavršavanja učitelja mogu biti važni i ostvarivati svoj cilj jedino ako učitelji na njima sudjeluju dobrovoljno i potaknuti unutarnjom motivacijom. U radu se predlaže veća autonomija učitelja u kreiranju osobnoga profesionalnog i stručnog usavršavanja te interaktivni oblici usavršavanja koji potiču kognitivni angažman i rezultiraju stvarnim, a ne formalnim stjecanjem profesionalnih kompetencija učitelja.

Ključne riječi

autonomija učitelja; cjeloživotno obrazovanje; odgojno stvaralaštvo; profesionalne kompetencije; stručno usavršavanje učitelja

Hrčak ID:

118291

URI

https://hrcak.srce.hr/118291

Datum izdavanja:

21.12.2007.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 4.012 *