Pregledni rad
Autonomija učitelja i njihov profesionalni razvoj
Dubravka Tischler
; Osnovna škola Petra Zrinskog, Zagreb
Puni tekst: hrvatski pdf 776 Kb
str. 293-298
preuzimanja: 1.564
citiraj
APA 6th Edition
Tischler, D. (2007). Autonomija učitelja i njihov profesionalni razvoj. Pedagogijska istraživanja, 4 (2), 293-298. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118291
MLA 8th Edition
Tischler, Dubravka. "Autonomija učitelja i njihov profesionalni razvoj." Pedagogijska istraživanja, vol. 4, br. 2, 2007, str. 293-298. https://hrcak.srce.hr/118291. Citirano 12.12.2024.
Chicago 17th Edition
Tischler, Dubravka. "Autonomija učitelja i njihov profesionalni razvoj." Pedagogijska istraživanja 4, br. 2 (2007): 293-298. https://hrcak.srce.hr/118291
Harvard
Tischler, D. (2007). 'Autonomija učitelja i njihov profesionalni razvoj', Pedagogijska istraživanja, 4(2), str. 293-298. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118291 (Datum pristupa: 12.12.2024.)
Vancouver
Tischler D. Autonomija učitelja i njihov profesionalni razvoj. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2007 [pristupljeno 12.12.2024.];4(2):293-298. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118291
IEEE
D. Tischler, "Autonomija učitelja i njihov profesionalni razvoj", Pedagogijska istraživanja, vol.4, br. 2, str. 293-298, 2007. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118291. [Citirano: 12.12.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 716 Kb
str. 298-298
preuzimanja: 493
citiraj
APA 6th Edition
Tischler, D. (2007). Autonomija učitelja i njihov profesionalni razvoj. Pedagogijska istraživanja, 4 (2), 293-298. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118291
MLA 8th Edition
Tischler, Dubravka. "Autonomija učitelja i njihov profesionalni razvoj." Pedagogijska istraživanja, vol. 4, br. 2, 2007, str. 293-298. https://hrcak.srce.hr/118291. Citirano 12.12.2024.
Chicago 17th Edition
Tischler, Dubravka. "Autonomija učitelja i njihov profesionalni razvoj." Pedagogijska istraživanja 4, br. 2 (2007): 293-298. https://hrcak.srce.hr/118291
Harvard
Tischler, D. (2007). 'Autonomija učitelja i njihov profesionalni razvoj', Pedagogijska istraživanja, 4(2), str. 293-298. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118291 (Datum pristupa: 12.12.2024.)
Vancouver
Tischler D. Autonomija učitelja i njihov profesionalni razvoj. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2007 [pristupljeno 12.12.2024.];4(2):293-298. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118291
IEEE
D. Tischler, "Autonomija učitelja i njihov profesionalni razvoj", Pedagogijska istraživanja, vol.4, br. 2, str. 293-298, 2007. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118291. [Citirano: 12.12.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 470 Kb
str. 299-299
preuzimanja: 336
citiraj
APA 6th Edition
Tischler, D. (2007). Autonomija učitelja i njihov profesionalni razvoj. Pedagogijska istraživanja, 4 (2), 293-298. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118291
MLA 8th Edition
Tischler, Dubravka. "Autonomija učitelja i njihov profesionalni razvoj." Pedagogijska istraživanja, vol. 4, br. 2, 2007, str. 293-298. https://hrcak.srce.hr/118291. Citirano 12.12.2024.
Chicago 17th Edition
Tischler, Dubravka. "Autonomija učitelja i njihov profesionalni razvoj." Pedagogijska istraživanja 4, br. 2 (2007): 293-298. https://hrcak.srce.hr/118291
Harvard
Tischler, D. (2007). 'Autonomija učitelja i njihov profesionalni razvoj', Pedagogijska istraživanja, 4(2), str. 293-298. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118291 (Datum pristupa: 12.12.2024.)
Vancouver
Tischler D. Autonomija učitelja i njihov profesionalni razvoj. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2007 [pristupljeno 12.12.2024.];4(2):293-298. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118291
IEEE
D. Tischler, "Autonomija učitelja i njihov profesionalni razvoj", Pedagogijska istraživanja, vol.4, br. 2, str. 293-298, 2007. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118291. [Citirano: 12.12.2024.]
Sažetak
U radu se problematizira direktivan pristup stručnom usavršavanju učitelja osnovne škole, kojim se sputava kreativnost i autonomija učitelja, što u kontekstu prosvjetne politike, koja pretendira cjeloživotnom obrazovanju, znači podupiranje formalizma u pristupu trajnom profesionalnom razvoju učitelja te nije doprinos profesionalnim kompetencijama učitelja. Odgojno stvaralaštvo u nastavi i učitelj kao osnovni pokretač odgojnog stvaralaštva u opreci su s izvana propisanim i nametnutim oblicima stručnog usavršavanja. Sputavanjem slobode i autonomije učitelja sputava se i njihova kreativnost u nastavi te učitelji postaju izvršitelji gotovih, unaprijed programiranih naputaka za odgoj, odnosno obrazovanje. Sa stajališta cjeloživotnog učenja, kojim se kroz kontinuitet profesionalnog razvoja želi potaknuti samorazvoj pojedinca, različiti oblici stručnog usavršavanja učitelja mogu biti važni i ostvarivati svoj cilj jedino ako učitelji na njima sudjeluju dobrovoljno i potaknuti unutarnjom motivacijom. U radu se predlaže veća autonomija učitelja u kreiranju osobnoga profesionalnog i stručnog usavršavanja te interaktivni oblici usavršavanja koji potiču kognitivni angažman i rezultiraju stvarnim, a ne formalnim stjecanjem profesionalnih kompetencija učitelja.
Ključne riječi
autonomija učitelja; cjeloživotno obrazovanje; odgojno stvaralaštvo; profesionalne kompetencije; stručno usavršavanje učitelja
Hrčak ID:
118291
URI
https://hrcak.srce.hr/118291
Datum izdavanja:
21.12.2007.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 5.027
*