Pregledni rad
Taksonomija svjetskih razvoja u obrazovanju: prema (de)konstrukciji pedagogije
Nikša Nikola Šoljan
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju
Puni tekst: hrvatski pdf 993 Kb
str. 317-337
preuzimanja: 682
citiraj
APA 6th Edition
Šoljan, N.N. (2007). Taksonomija svjetskih razvoja u obrazovanju: prema (de)konstrukciji pedagogije. Pedagogijska istraživanja, 4 (2), 317-337. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118318
MLA 8th Edition
Šoljan, Nikša Nikola. "Taksonomija svjetskih razvoja u obrazovanju: prema (de)konstrukciji pedagogije." Pedagogijska istraživanja, vol. 4, br. 2, 2007, str. 317-337. https://hrcak.srce.hr/118318. Citirano 24.11.2024.
Chicago 17th Edition
Šoljan, Nikša Nikola. "Taksonomija svjetskih razvoja u obrazovanju: prema (de)konstrukciji pedagogije." Pedagogijska istraživanja 4, br. 2 (2007): 317-337. https://hrcak.srce.hr/118318
Harvard
Šoljan, N.N. (2007). 'Taksonomija svjetskih razvoja u obrazovanju: prema (de)konstrukciji pedagogije', Pedagogijska istraživanja, 4(2), str. 317-337. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118318 (Datum pristupa: 24.11.2024.)
Vancouver
Šoljan NN. Taksonomija svjetskih razvoja u obrazovanju: prema (de)konstrukciji pedagogije. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2007 [pristupljeno 24.11.2024.];4(2):317-337. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118318
IEEE
N.N. Šoljan, "Taksonomija svjetskih razvoja u obrazovanju: prema (de)konstrukciji pedagogije", Pedagogijska istraživanja, vol.4, br. 2, str. 317-337, 2007. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118318. [Citirano: 24.11.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 457 Kb
str. 338-338
preuzimanja: 271
citiraj
APA 6th Edition
Šoljan, N.N. (2007). Taksonomija svjetskih razvoja u obrazovanju: prema (de)konstrukciji pedagogije. Pedagogijska istraživanja, 4 (2), 317-337. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118318
MLA 8th Edition
Šoljan, Nikša Nikola. "Taksonomija svjetskih razvoja u obrazovanju: prema (de)konstrukciji pedagogije." Pedagogijska istraživanja, vol. 4, br. 2, 2007, str. 317-337. https://hrcak.srce.hr/118318. Citirano 24.11.2024.
Chicago 17th Edition
Šoljan, Nikša Nikola. "Taksonomija svjetskih razvoja u obrazovanju: prema (de)konstrukciji pedagogije." Pedagogijska istraživanja 4, br. 2 (2007): 317-337. https://hrcak.srce.hr/118318
Harvard
Šoljan, N.N. (2007). 'Taksonomija svjetskih razvoja u obrazovanju: prema (de)konstrukciji pedagogije', Pedagogijska istraživanja, 4(2), str. 317-337. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118318 (Datum pristupa: 24.11.2024.)
Vancouver
Šoljan NN. Taksonomija svjetskih razvoja u obrazovanju: prema (de)konstrukciji pedagogije. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2007 [pristupljeno 24.11.2024.];4(2):317-337. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118318
IEEE
N.N. Šoljan, "Taksonomija svjetskih razvoja u obrazovanju: prema (de)konstrukciji pedagogije", Pedagogijska istraživanja, vol.4, br. 2, str. 317-337, 2007. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118318. [Citirano: 24.11.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 457 Kb
str. 339-339
preuzimanja: 268
citiraj
APA 6th Edition
Šoljan, N.N. (2007). Taksonomija svjetskih razvoja u obrazovanju: prema (de)konstrukciji pedagogije. Pedagogijska istraživanja, 4 (2), 317-337. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118318
MLA 8th Edition
Šoljan, Nikša Nikola. "Taksonomija svjetskih razvoja u obrazovanju: prema (de)konstrukciji pedagogije." Pedagogijska istraživanja, vol. 4, br. 2, 2007, str. 317-337. https://hrcak.srce.hr/118318. Citirano 24.11.2024.
Chicago 17th Edition
Šoljan, Nikša Nikola. "Taksonomija svjetskih razvoja u obrazovanju: prema (de)konstrukciji pedagogije." Pedagogijska istraživanja 4, br. 2 (2007): 317-337. https://hrcak.srce.hr/118318
Harvard
Šoljan, N.N. (2007). 'Taksonomija svjetskih razvoja u obrazovanju: prema (de)konstrukciji pedagogije', Pedagogijska istraživanja, 4(2), str. 317-337. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118318 (Datum pristupa: 24.11.2024.)
Vancouver
Šoljan NN. Taksonomija svjetskih razvoja u obrazovanju: prema (de)konstrukciji pedagogije. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2007 [pristupljeno 24.11.2024.];4(2):317-337. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118318
IEEE
N.N. Šoljan, "Taksonomija svjetskih razvoja u obrazovanju: prema (de)konstrukciji pedagogije", Pedagogijska istraživanja, vol.4, br. 2, str. 317-337, 2007. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118318. [Citirano: 24.11.2024.]
Sažetak
U ovom radu analizirano je nekoliko razvoja u obrazovanju koji su znakoviti za pojedine zemlje, regije ili svijet u cjelini. Posebno su analizirani sljedeći razvoji: vrijednost obrazovanja i to kvalitetnog obrazovanja; koncepcije društva znanja i cjeloživotnog obrazovanja; obrazovne politike i sve veći značaj metapolitičkih odluka; dominantni obrasci reformi obrazovanja; procesi privatizacije obrazovanja; dvojbe standardizacije obrazovanja; internacionalizacija obrazovanja; Bolonjski proces te utjecaj svjetskih razvoja u obrazovanju na (de)konstrukciju pedagogije kao znanosti i prakse odgoja i obrazovanja. Izbor analiziranih razvoja obavljen je prema osobnom uvidu autora. Zasigurno bi koji drugi autor suvremene svjetske razvoje u obrazovanju vidio na ponešto drukčiji način. To stoga što su izbori uvijek pitanje osobnih autorovih pristupa i preferencija. Analiza pojedinih razvoja izvedena je na način koji nije zaobišao stanje stvari u području hrvatskog obrazovanja. Naime, redovito se u radu svjetske razvoje vezivalo za hrvatski nacionalni kontekst. Takav pristup pridonio je stvaranju slike o hrvatskom obrazovanju u međunarodnom prostoru.
Ključne riječi
društva znanja; cjeloživotno obrazovanje; obrazovne politike; reforme obrazovanja; privatizacija obrazovanja; standardizacija obrazovanja; internacionalizacija obrazovanja; Bolonjski proces; (de)konstrukcija pedagogije
Hrčak ID:
118318
URI
https://hrcak.srce.hr/118318
Datum izdavanja:
21.12.2007.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 2.878
*