Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Igra i njezin pedagoški potencijal u ustanovi ranog odgoja

Edita Slunjski ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb
Maja Ljubetić ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Split


Puni tekst: engleski pdf 303 Kb

str. 127-141

preuzimanja: 1.277

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 303 Kb

str. 127-141

preuzimanja: 2.047

citiraj


Sažetak

U odgoju i obrazovanju djeteta rane dobi igra ima neprocjenjivu ulogu. Ona predstavlja «zonu sljedećeg razvoja» djeteta i mogući prijelaz u višu fazu njegova kognitivnog i socijalnog razvoja pa je u ustanovi ranog odgoja valja shvaćati kao integralni dio odgojno-obrazovnog procesa. To implicira osiguranje adekvatnih uvjeta za igru i razvoj iskustava igranja, što uključuje kreiranje sigurnog mjesta i pozitivog ozračja za igru, ponudu «otvorenih» materijala primjerenih različitim razvojnim razinama djece, uvažavanje i osnaživanje individualnih značajki i specifičnih mogućnosti djece, osiguravanje dovoljno neprekinutog vremena, iskazivanje iskrenog interesa za aktivnosti i postignuća djece, osnaživanje suradnje među djecom, osiguravanje dovoljno vremena za samoorganizaciju aktivnosti i osiguravanja vremena za pažljivo slušanje i promatranje djece u igri. Vrste igara, njihovu složenost i odgojno-obrazovnu vrijednost moguće je razmatrati iz različitih perspektiva, tj. sagledavati u okviru različitih teorijskih pristupa. U ovom radu igra će se razmatrati iz dvije okvirne perspetive, spoznajne i socijalne. Raspravljat će se o preduvjetima u ustanovi ranog odgoja potrebnim za njezino nesmetano odvijanje i njezin pedagoški potencijal.

Ključne riječi

dijete; odgajatelj; pedagogija slobodne igre; promatranje; učenje

Hrčak ID:

117857

URI

https://hrcak.srce.hr/117857

Datum izdavanja:

18.2.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 6.611 *