Prethodno priopćenje
Dječja perspektiva u igri: dokumentiranje odgojno-obrazovnog procesa
Lidija Vujičić
; Faculty of Teacher Education, University of Rijeka
Marija Miketek
; Kindergarten “Bubamara” Kneginec
Sažetak
Naša polazna teza jest da dokumentiranje odgojno-obrazovnog procesa obuhvaća cjelokupni kontekst življenja djece i odraslih u instituciji ranog i predškolskog odgoja. Na taj način o dokumentaciji raspravljamo kao o sredstvu mijenjanja i unapređivanja odgojno-obrazovne prakse. Uz pomoć metodologije kvalitativne studije slučaja istražili smo koju ulogu ima društvena interakcija u procesu učenja djece rane i predškolske dobi. Istražili smo dječje rasprave i interakcije unutar vrtićke grupe oslanjajući se na sociokulturne perspektive o učenju i socijalizaciji djece. Proučavanje dječjeg diskursa vrijedno je ne samo zbog razumijevanja individualnih i grupnih iskustava učenja već nam pomaže u shvaćanju dječje poduzetnosti i njihove aktivne uloge u vlastitom učenju. Istraživanje je usredotočeno na iscrpno dokumentiranje i proučavanje istraživačko-spoznajnih aktivnosti u poticajnom okruženju vrtića. U ovom istraživanju djecu se smatra tvorcima značenja i aktivnim sudionicima u vlastitom procesu učenja. Uz to su dječji odnosi postali kontekst u kojemu se odvijala sukonstrukcija teorija i interpretacija raznih shvaćanja zbilje.
Ključne riječi
dijete; dokumentacija; istraživanje; odgajatelj; poticajno okruženje
Hrčak ID:
117848
URI
Datum izdavanja:
18.2.2014.
Posjeta: 5.041 *