Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Dječja perspektiva u igri: dokumentiranje odgojno-obrazovnog procesa

Lidija Vujičić ; Faculty of Teacher Education, University of Rijeka
Marija Miketek ; Kindergarten “Bubamara” Kneginec


Puni tekst: engleski pdf 632 Kb

str. 143-159

preuzimanja: 799

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 632 Kb

str. 143-159

preuzimanja: 1.408

citiraj


Sažetak

Naša polazna teza jest da dokumentiranje odgojno-obrazovnog procesa obuhvaća cjelokupni kontekst življenja djece i odraslih u instituciji ranog i predškolskog odgoja. Na taj način o dokumentaciji raspravljamo kao o sredstvu mijenjanja i unapređivanja odgojno-obrazovne prakse. Uz pomoć metodologije kvalitativne studije slučaja istražili smo koju ulogu ima društvena interakcija u procesu učenja djece rane i predškolske dobi. Istražili smo dječje rasprave i interakcije unutar vrtićke grupe oslanjajući se na sociokulturne perspektive o učenju i socijalizaciji djece. Proučavanje dječjeg diskursa vrijedno je ne samo zbog razumijevanja individualnih i grupnih iskustava učenja već nam pomaže u shvaćanju dječje poduzetnosti i njihove aktivne uloge u vlastitom učenju. Istraživanje je usredotočeno na iscrpno dokumentiranje i proučavanje istraživačko-spoznajnih aktivnosti u poticajnom okruženju vrtića. U ovom istraživanju djecu se smatra tvorcima značenja i aktivnim sudionicima u vlastitom procesu učenja. Uz to su dječji odnosi postali kontekst u kojemu se odvijala sukonstrukcija teorija i interpretacija raznih shvaćanja zbilje.

Ključne riječi

dijete; dokumentacija; istraživanje; odgajatelj; poticajno okruženje

Hrčak ID:

117848

URI

https://hrcak.srce.hr/117848

Datum izdavanja:

18.2.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.953 *