Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

KOMPETENCIJE UČITELJA PRIMARNOGA OBRAZOVANJA ZA POUČAVANJE GLAZBE

Jasna Šulentić Begić ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Učiteljski fakultet u Osijeku, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 213 Kb

str. 252-269

preuzimanja: 1.740

citiraj


Sažetak

Tema su rada kompetencije učitelja primarnoga obrazovanja za poučavanje glazbe. Pokušat ćemo odgovoriti na sljedeća pitanja: Što je kompetencija? Što je učiteljska kompetencija? Koje su glazbene kompetencije potrebne za izvođenje/organiziranje nastave glazbe u primarnom obrazovanju?
U radu smo analizirali Nastavni plan i program za osnovnu glazbenu školu, Nastavni plan i program za srednju glazbenu školu i Nastavni plan i program za osnovnu školu – dio koji se odnosi na nastavu glazbene kulture u primarnom obrazovanju. Pokušali smo usporediti glazbene kompetencije učenika glazbenih škola s glazbenim kompetencijama učitelja u primarnom obrazovanju. Učitelji primarnog obrazovanja trebali bi steći kompetencije za izvođenje sljedećih aktivnosti: pjevanje, sviranje (sviranje udaraljki i sviranje instrumenta kao pratnje pjevanju (ili-ili: sintisajzera, glasovira, gitare, harmonike)), slušanje glazbe, glazbenu kreativnost i glazbene igre. Za uspješno izvođenje tih aktivnosti učitelj bi trebao pokazati barem prosječnu muzikalnost, tj. sposobnost ispravnoga zapamćivanja melodije i ritma te njihove reprodukcije.

Ključne riječi

primarno obrazovanje; nastava glazbe; kompetencije učitelja; nastavna područja nastave glazbe

Hrčak ID:

121408

URI

https://hrcak.srce.hr/121408

Datum izdavanja:

13.6.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 3.629 *