Psihologijske teme, Vol. 14. No. 2., 2005.
Stručni rad
Identifikacija intelektualno nadarenih učenika srednjih škola Kantona Sarajevo
Nermin Đapo
Ismet Dizdarević
Jadranka Kolenović-Đapo
Sažetak
U radu je opisan proces identifikacije intelektualno nadarenih učenika srednjih škola Kantona Sarajevo. Identifikacija je provedena s ciljem odabira grupe učenika za koju se opravdano može tvrditi da će imati značajnu psihološku dobit od sudjelovanja u Zimskoj školi za nadarene. Proces identifikacije je osmišljen u skladu sa suvremenim teorijama nadarenosti i specifičnostima programa rada s nadarenim. Identifikacija je provedena u tri faze: nominiranje učenika i dvije faze selekcije. Selekcija je učenika izvršena na osnovi postignuća na Ravenovim matricama za napredne, Mill Hill ljestvici rječnika, Problemnom testu i Toransovom testu kreativnog mišljenja. S obzirom na to da u Bosni i Hercegovini ne postoje norme za navedene instrumente, u selekciji učenika nije se mogao koristiti uobičajeni statistički kriterij, prema kojem nadareni spadaju u određen postotak najboljih u populaciji. Stoga je formiran komparativni uzorak učenika, a rezultati dobiveni na ovoj grupi poslužili su za usporedbu s rezultatima nominiranih, odnosno selekcioniranih učenika. Rezultati ukazuju da su selekcionirani učenici iznad prosječnih sposobnosti u razumijevanju kompleksnih situacija, pronalaženju značenja u događajima te smislenog percipiranja i mišljenja, dosjećanja značenja poznatih rječi i sposobnosti verbalnog komuniciranja, te sposobnost uočavanja i rješavanja problema te kreativnog mišljenja. Opisanim su postupkom identificirani nadareni učenici srednjih škola Kantona Sarajevo, i opravdano je očekivati da će ovi učenici moći odgovoriti visokim kognitivnim zahtijevima planiranog programa rada.
Ključne riječi
nadareni učenici; identifikacija
Hrčak ID:
11838
URI
Datum izdavanja:
1.12.2005.
Posjeta: 8.227 *