Tehnički vjesnik, Vol. 21 No. 3, 2014.
Izvorni znanstveni članak
Analiza naprezanja i dinamička analiza optimirane šasije prikolice
Mehdi Mahmoodi-k
; Department of Mechanical Engineering, Parand Branch, Islamic Azad University, Parand, Iran
Iraj Davoodabadi
; Scholl of Automotive Engineering, Iran University of Science and Technology, Tehran, Iran
Vinko Višnjić
; University Nord, University Centre Varaždin, 104. brigade 3, 42000 Varaždin, Croatia
Amir Afkar
; Faculty of Electrical, Mechanical and Construction Engineering, Department of Automotive Engineering, Standard Research Institute (SRI), Karaj, P. O. Box 31745-139, Iran
Sažetak
Članak se bavi dinamičkom i analizom naprezanja lančane sheme šasije kamiona. Najprije se, kako bi se konstruirala šasija najmanje težine, odabiru vrsta materijala i profili poprečnog presjeka šasije u skladu s maksimalnim normalnim naprezanjem i teorijama maksimalne deformacije. Zatim je provedena analiza naprezanja šasije kamiona primjenom ABAQUS softvera u svrhu određivanja maksimalnog poprečnog progiba i raspodjele naprezanja. Rezultati pokazuju da su U-profili dovoljni za smanjenje težine koja može izdržati opterećenja. U sljedećem su koraku razmatrana vibracijska svojstva šasije, što je od velike važnosti za određivanje prirodnih frekvencija konstrukcije. U tu se svrhu provela modalna analiza metodom konačnih elemenata pomoću ANSYS softvera te su određene prirodne frekvencije i oblici vibriranja. U završnom se stupnju dinamički model vozila iskoristio za usporedbu dinamičkih parametara vozila i voznih karakteristika kod optimalizirane i neoptimalizirane šasije. Rezultati simulacije su pokazali da optimalizirana šasija povećava stabilnost kod ljuljanja i poboljšava uvjete u vožnji. Također, da bi se izbjeglo poklapanje frekvencije pobude (ekscitacije) s prirodnom frekvencijom šasije, prirodne frekvencije i oblici vibriranja analizirali su se uz promjene uvjeta opterećenja.
Ključne riječi
analiza vibracija; dinamička analiza; konačni element; šasija kamiona; vožnja i rukovanje
Hrčak ID:
123333
URI
Datum izdavanja:
24.6.2014.
Posjeta: 12.759 *