Essays
Istraživači, kritički mislioci i demokrati: Uloga edukatora u svijetu proturječnih alternativa
Peter Moss
orcid.org/0000-0002-1637-1653
; Department of Childhood, Families and Health, Institute of Education, University of London
Abstract
Veliki dio diskursa povezanog s ranim odgojem i obrazovanjem – s vlastitim jezikom koji se odnosi na praksu utemeljenu na znanstvenim ‘istinama’, ‘kvalitetu’, ‘najbolju praksu’ itd. – pretpostavlja svijet koji se uz pomoć znanosti i znanstvenika uistinu može razotkriti i pripitomiti. Uloga odgajatelja svedena je na tehničku primjenu tijekom koje se znanja preciznošću i dosljednošću primjenjuju kako bi se postigli unaprijed određeni ishodi i osigurao
povrat uloga investiranog u ljudski kapital kojeg predstavlja dijete. No što ukoliko se ispostavi da živimo u drukčijem svijetu, svijetu neizbježne subjektivnosti, raznolikosti i složenosti? Koje mjesto
u takvom svijetu ima predškolska ustanova i kakvu ulogu u njoj ima odgajatelj?
Keywords
Dijete; Vrtić; Obitelj; Istraživanje; Kritičko mišljenje; Demokracija; Edukatori; Proturječje
Hrčak ID:
123782
URI
Publication date:
10.9.2012.
Visits: 1.516 *