Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Interkulturno obrazovanje u Španjolskoj i Švicarskoj: komparativni pristup

Ferran Ferrer ; Université Autonome de Barcelone, Barcelone, Espagne
Abdeljalil Akkari ; Université de Fribourg, Fribourg, Suisse


Puni tekst: francuski pdf 5.753 Kb

str. 239-264

preuzimanja: 808

citiraj


Sažetak

Tijekom posljednjih dvaju desetljeća interkulturno obrazovanje u Španjolskoj i Švicarskoj može se smatrati izjednačenim postupcima jer su se kreatori politike u objema zemljama u svojem školskom sustavu susreli s rastućim brojem imigrantskih i manjinskih učenika. Dok su formulirana i prihvaćena rješenja odgovor na jedinstvene probleme i političku tradiciju svake zemlje, njih također guraju snage koje potiču restriktivnu imigracijsku politiku prema imigrantima iz zemalja Trećeg svijeta. U članku se ispituje nastanak interkulturnog obrazovanja i uspoređuju različite prakse povezane s tim procesom. Oba društveno-kulturna konteksta imaju određene sličnosti. Dopunsko školovanje kulturno različite djece pridonosi segregaciji u školi. Premda je kulturna i jezična raznolikost strukturna i povijesna sastavnica i španjolskoga i švicarskog identiteta, postoji jasna odvojenost između »unutarnje« i »vanjske« različitosti u obrazovnoj politici. Zanimljivo je, primjerice, primijetiti da se, kada je riječ o regionalnim identitetima u Španjolskoj i Švicarskoj, upotrebljava pojam »dvojezično obrazovanje«, dok se u slučaju imigranata upotrebljava termin »interkulturno obrazovanje«. Ustanovljene su neke važne razlike između tih dvaju konteksta. Broj mladih imigranata mnogo je veći u Švicarskoj. S druge strane, prisutnost učenika Roma središnja je točka kulturne raznolikosti u Španjolskoj. U članku se govori i o općenitom manjku odjela za obrazovanje profesora za pripremu njihovih studenata praktikanata za različite škole. Većina programa za obrazovanje profesora u načelu priznaje važnost mnogostruke pripreme profesora. U praksi, međutim, takvi programi zapravo imaju monokulturni pristup. Neprekidno školovanje na području interkulturnog obrazovanja prije je povezano s individualnim inicijativama nego sa svjesnošću institucija o važnosti interkulturnog obrazovanja. Za razumijevanje prepreka za jednakost u obrazovanju s kojom se suočava siromašna kulturna i lingvistička manjinska mladež u Španjolskoj i Švicarskoj, trebamo razumjeti načine međusobnog djelovanja društvene klase i etničnosti s jezikom i kulturom.

Ključne riječi

komparativno obrazovanje; interkulturno obrazovanje; multikulturalizam; migracijska politika; etnocentrizam; obrazovanje profesora

Hrčak ID:

125146

URI

https://hrcak.srce.hr/125146

Datum izdavanja:

28.9.2001.

Podaci na drugim jezicima: engleski španjolski francuski

Posjeta: 2.872 *