Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Psihoanalitički pristup odgoju i obrazovanju školske djece razvedenih roditelja

Aleksandra Mindoljevic Drakulic ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb


Puni tekst: engleski pdf 246 Kb

str. 79-92

preuzimanja: 1.303

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 246 Kb

str. 79-92

preuzimanja: 19.133

citiraj


Sažetak

U radu je sažeto prikazan početak razvoja psihoanalize bečkog liječnika Sigmunda Freuda. Autorica je ponajprije usmjerena na Freudovu strukturalističku teoriju psihičkoga ustrojstva: tripartitnu organizaciju ljudske psihe: id, ego i superego, kao i na teoriju psihoseksualnog razvoja. U tom se okviru obrađuje dinamika povezanosti psihoanalitičkoga učenja i pedagogijske misli, od Johna Deweya do suvremenih psihoanalitičkih pedagoga poput Tamare Bibby i Deborah Britzman. U skladu s tim razmatra se i psihoanalitički diskurs u odnosu na školsku djecu iz razvedenih obitelji, pri čemu se razvod promatra kao proces separacije-individuacije i stvaranja supstitucijskoga triangularnog odnosa školskog djeteta i nastavnika.

Ključne riječi

psihoanaliza; razvod roditelja; škola; školska djeca

Hrčak ID:

123625

URI

https://hrcak.srce.hr/123625

Datum izdavanja:

27.5.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 22.613 *